کسب و کار ها با توجه به چشم اندازهایی که در نظر دارند اهداف ها و هویت متفاوتی هم دارند.
برخی میخواهند یک پیام یا شعر یا یک احساس و به مخاطب انتقال بدهند اما بعضی افراد میخواهند یک تصویر سازی برای مخاطب بکنند.
بر اساس اهداف کسبوکارها، میتوانیم شعارهای برند هارو دسته بندی کنیم:
- شعارهای امری
جمله ای امری که با هدف و هویت برند ارتباط داره و مخاطب و برای انجام کاری امر میکنه .
برای مثال:
✔️ نایک: فقط انجامش بده «Just Do It»
✔️ شبکه تماشا: تماشا را به تماشا بنشینید
۲. شعارهای توصیفی
سادهترین نوع شعارهای برند، شعارهای توصیفی هستند که ارزش و خدمات اون برند و توی چند کلمه به زبان ساده بیان میکنند.
مثلاً شعار لبنیات صباح، یعنی «صباح، سلامتی میاره»
- شعارهای محرک
این شعار ها احساسات مخاطب و تحت تاثیر قرار میده و اون و به فکر فرو میبره
برای مثال:
✔️ آدیداس: هیچچیز غیرممکن نیست « Impossible is nothing»
۴. شعارهای برتر
یک سری برندها برای اینکه خودشون و بالاتر وبهتر از بقیه نشون بدن از این توع شعار ها استفاده میکنند حوزه کاریشون و معرفی میکنند .
برای مثال:
شعار برند ژیلت (بهترین برای یک مرد)
استفاده از این گونه شعار ها که برتر و برترین بودن رو بیان میکند باید حتما جوری باشد که واقعا برتری داشته باشه به سایر برند ها چون اگه اینجوری نباشه چیزی به غیر از حس منفی و بی اعتمادی مخاطب نصیبتون نمیشه.
شما باید چیزی که واقعا هستید رو نشون بدین ، صادق باشید و فقط شعار ندین .
۵. شعارهای پرسشی
بعضی از برند ها با پرسیدن یک سوال مخاطب و درگیر و مشتاق میکنن
۶. شعارهای خاص
این شعار ها کلمات خاصی رو توی خودشون جا میدن که مختص برند و اون کسب و کاره .
مثلاً اسنپ در شعارش «یک کلیک تا مقصد»، با استفاده از کلمات «کلیک» و «مقصد» ماهیت کسبوکار خود را برای همه روشن کرده است.