شغار-برند

6 نوع شعار برند

کسب و کار ها با توجه به چشم اندازهایی که در نظر دارند اهداف ها و هویت متفاوتی هم دارند.

برخی میخواهند یک پیام یا شعر یا یک احساس و به مخاطب انتقال بدهند اما بعضی افراد میخواهند یک تصویر سازی برای مخاطب بکنند.

بر اساس اهداف کسب‌وکارها، می‌توانیم شعارهای برند هارو دسته ‌بندی کنیم:

  • شعارهای امری

جمله ای امری که با هدف و هویت برند ارتباط داره و مخاطب و برای انجام کاری امر میکنه .

برای مثال:

✔️ نایک: فقط انجامش بده «Just Do It»

✔️ شبکه تماشا: تماشا را به تماشا بنشینید

۲. شعارهای توصیفی

ساده‌ترین نوع شعارهای برند، شعارهای توصیفی هستند که ارزش و خدمات اون برند و توی چند کلمه به زبان ساده بیان میکنند.

مثلاً شعار لبنیات صباح، یعنی «صباح، سلامتی میاره» 

  • شعارهای محرک

این شعار ها احساسات مخاطب و تحت تاثیر قرار میده و اون و به فکر فرو میبره

برای مثال:

✔️ آدیداس: هیچ‌چیز غیرممکن نیست « Impossible is nothing»

۴. شعارهای برتر

یک سری برندها برای اینکه خودشون و بالاتر وبهتر از بقیه نشون بدن از این توع شعار ها استفاده میکنند  حوزه کاریشون و معرفی میکنند .

برای مثال:

شعار برند ژیلت (بهترین برای یک مرد)

استفاده از این گونه شعار ها که برتر و برترین بودن رو بیان میکند باید حتما جوری باشد که واقعا برتری داشته باشه به سایر برند ها  چون اگه اینجوری نباشه چیزی به غیر از حس  منفی و بی اعتمادی مخاطب نصیبتون نمیشه.

شما باید چیزی که واقعا هستید رو نشون بدین ، صادق باشید و فقط شعار ندین .

۵. شعارهای پرسشی

بعضی از برند ها با پرسیدن یک سوال مخاطب و درگیر و مشتاق میکنن

۶. شعارهای خاص

این شعار ها کلمات خاصی رو توی خودشون جا میدن که مختص برند و اون کسب و کاره .

مثلاً اسنپ در شعارش «یک کلیک تا مقصد»، با استفاده از کلمات «کلیک» و «مقصد» ماهیت کسب‌وکار خود را برای همه روشن کرده است.

نظراتتان را با ما در میان بگذارید ...