ایمیل

ایمیل رو کی ارسال کنیم؟

 نگاهی به پیام‌های دریافتی ایمیلتون بندازین. زمان دریافتشون رو چک کنین، ببینین بیشتر ایمیل ها توی چه ساعتی از روز فرستاده شدن. اگه یکم دقیق باشیم متوجه خواهیم شد که بسته به نوع و محتوای ایمیل ها، زمان ارسالشون هم فرق میکنه. مثلاً اغلب ایمیل های کاری بین ساعت ۹ تا ۱۰ صبح یا ۵ تا ۶ عصر فرستاده می‌شون. درسته که انتخاب یک ساعت مشخص ممکنه زیاد علمی نباشه، اما خب بالاخره برای کسی که میخواد از طریق ایمیل کسب و کارش رو تبلیغ کنه خیلی مهمه.

چرا اینقدر فرستادن ایمیل توی کسب و کارهای اینترنتی اهمیت داره؟

 ایمیل یه ابزار مناسب برای تبلیغ محصول هست، حالا چه به صورت عمومی مورد استفاده قرار بگیره چه به صورت اختصاصی.

حدود ۱۴ درصد از مشتری ها معمولاً از طریق ایمیل با یه محصول آشنا میشن و تصمیم به خرید می گیرن، البته بسته به اینکه شما چه محصولی داری عرضه میکنی، این آمار ممکنه فرق داشته باشه. شما یه تبلیغ را آماده می کنی و برای همه مشتری ها و کسایی که آدرس ایمیلشون رو داری، می‌فرستی. بعضی وقتا لازمه تا تک به تک سراغ مشتری‌ها بریم. مثلاً یه عده از مشتریها فقط میخوان از حراجی ها با خبر بشن، یه عده میخوان با جنس های جدید آشنا بشن، یه عده هم فقط موقع نیاز، خرید می کنن. پس باید با توجه به نیاز مشتری از طریق ایمیل باهاش در ارتباط باشی.

 چطور میشه بازدهی تبلیغ رو از طریق ایمیل بررسی کرد؟

 برای اینکه بتونی از طریق فرستادن ایمیل مشتری جذب کنی، باید بدونی که ایمیل رو چه موقع باید فرستاد، که البته به مشتری و نوع محصول هم بستگی داره. اگه میخوای بدونی چند نفر از ایمیل‌های تبلیغاتی استقبال میکنن، چند نفر بهش بی توجهی میکنن و چند نفر خرید میکنن، چندتا معیار رو باید در نظر داشته باشی:

 باز کردن لینک یا عکس: اگه لینک یا عکسی که همراه با ایمیل فرستادی باز بشه یعنی مشتری ایمیل رو باز کرده و با دقت دنبال کرده. معمولاً تعداد این افراد خیلی کمه و آمار قابل توجهی رو شامل نمی شه.

 باز کردن ایمیل:  یه درصد زیادی از افراد وقتی ایمیل جدید را می‌بینن، سریع بازش میکنن. اینجا هس که میتونین بفهمین چه نوع محتوایی بیشتر مورد علاقه مخاطب هست. یعنی اگه عکس و فیلم و لینک یا هر چیز دیگه ای باز شد، یعنی استفاده از اونا اثرگذار بوده توی تبلیغ و اگه باز نشد و مخاطب فقط به باز کردن ایمیل اکتفا کرد یعنی علاقه‌ای به این محتوا نداشته.

 در مورد درصد افرادی که ایمیل رو باز می کنن یه مثال برات بزنم. اگه تعداد ایمیل هایی که ارسال کردید ۲۰۰ تا بوده و فقط ۱۲۰ تاش باز شده یعنی حدود ۶۰ درصد از مردم اونو باز کردن. معمولاً مشتری ها ظهر و بعد از ظهر به باز کردن ایمیل های تبلیغی اختصاص می‌دهن، یعنی درست وقتی که در حال استراحت هستن و وقت کافی برای چک کردن تک تک آنها دارن، اما خب بازم بسته به نوع تبلیغ یا محصول ممکنه ساعت بازدید ایمیل یکم متفاوت باشه.

نظراتتان را با ما در میان بگذارید ...