ابزارهای رایگانی وجود دارند که با استفاده از اونا میتوانید میزان کارایی بازاریابی اینترنتون و ارزیابی کنید.
- تحلیلگرهای همسان بر روی پلتفرم: از جمله این تحلیلگرها میتوان به فیسبوک اینسایتز، تحلیلگر توییتر و اینستاگرام اینسایتز (Insights) اشاره کرد. با استفاده از اینها میتوان لایکها، بهاشتراکگذاریها، ریتوییتها، کامنتها و پیامهای مستقیم را مورد برسی قرار داد. اینجوری میتوانید ببینید تلاشهاتون در زمینهٔ تشکیل شبکه اینترنتی تا چه حد نتیجهبخش بوده و محتوایتون تا چه حد توجه مخاطبین و به خودش جلب کرده است.
- گوگل آنالیتیکس: کسایی که ار وب سایتتون باردید میکنن ، چگونگی فعالیت این افراد در سایت شما و عواملی که اون هارو تشویق میکنه از جمله مواردی هستند که گوگل آنالیتیکس میتونه به شما نشون بده .و شما به راحتی میتونید اون و با وب سایتتون همگام کنید و بدونید که یه تحلیلگر خیلی ارزشمندیه که هر وب سایتی باید در اختیار داشته باشه .