حتما شما هم تا به حال تفاوت کاربران وفادار با کاربران معمولی سایتتان را احساس کردهاید و میدانید که این دسته از کاربران برای هر کسب و کاری مانند گنج میمانند.
یکی از راههای تبدیل کاربران جدید به کاربران وفادار در وبسایتتان، استفاده از پوش نوتیفیکیشن است.
پوش نوتیفیکیشن چیست؟
اگر شما هم صاحب کسبوکار یا رسانه باشید، میدانید که ارتباط با مشتریان و کاربران بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان و کاربران وفادار، همیشه با هزینههای مختلف همراه است و بعضا راهکارهای سنتی و استفاده از هر پلتفرمی مناسب نیاز شما نیست.
پوش نوتیفیکیشن و سرویسهای ارسال نوتیفیکیشن برای همین هدف بهوجود آمدهاند. با ما همراه باشید تا بیشتر با سرویس ارسال پوش نوتیفیکیشن یا پوش نوتیفیکیشن آشنا شوید.
پوش نوتیفیکیشن پیامی شبیه به پیام کوتاه (SMS) است؛ با این تفاوت که میتواند در بسیاری از ابزارها از قبیل مرورگر وب، اپلیکیشن یا سیستم عامل ارسال شود و نیازی به داشتن اطلاعات تماس مشتری برای ارسال پیام نیست و کاربر با اختیار خود و با عضویت در سرویس پوش نوتیفیکیشن شما، پیامهای ارسالی شما را دریافت میکند.
تفاوت بین پوش نوتیفیکیشنها و پیامهای متنی
با وجود تمامی شباهتها، پوش نوتیفیکیشنها با پیامهای متنی فرق دارند. شباهت این دو آن است که هر دوی آنها روی صفحه گوشی موبایل کاربران به یک شکل نمایش داده میشوند.
برای آن که پوش نوتیفیکیشنها روی صفحه گوشی به درستی نشان داده شوند، باید به محدودیت کاراکترها توجه کنید و پیغامتان را به اندازه همان محدودیت کاراکترها بنویسید.
پیامهای متنی میتوانند طولانیتر باشند زیرا کاربر میتواند آنها را باز کند و تمامی آن را بخواند اما اگر پوش نوتیفیکیشن طولانی باشد و تمام آن در صفحه اول (لاک اسکرین) گوشی دیده نشود، ممکن است روی دیده شدن و در نتیجه نرخ تبدیل، اثر منفی بگذارد. و این همان دلیلی است که باعث میشود پوش نوتیفیکیشن با کاراکترهای کمتر، نرخ کلیک بالاتری داشته باشد.
پس این اهمیت دارد که بدانید چگونه باید پیام خود را با کارکترهای محدود انتقال دهید.
وقتی پوش نوتیفیکیشن را برای خواندن باز میکنید شبیه به پیامهای متنی است اما پیام، شما را به برنامه پیامرسان میبرد در حالیکه پوش نوتیفیکیشن شما را به همان اپلیکیشنی میبرد که اعلان را فرستاده است.
پوش نوتیفیکیشنها برای کاربرانی که آن را دریافت میکنند کاملا رایگان هستند اما در مورد پیامهای متنی ممکن است همیشه اینطور نباشد. اگر فرستادن SMS برای شما یک روش تبلیغاتی است، شاید نیاز باشد که در این استراتژی تجدید نظر کنید. زیرا کاربر بسته به نوع استفاده از تلفن همراه خود، ممکن است برای دریافت SMS مجبور به پرداخت هزینه باشد.
علاوه بر این، بسیاری از مردم SMSهایی با محتوای تبلیغاتی را هرزنامه (اسپم) میدانند. حتی اگر به شماره تلفتن مشتریان دسترسی داشته باشید، ارسال پیامهای کوتاه (SMS) ناخواسته، غیرقانونی است. مردم معمولا بهصورت رندوم و بهطور مداوم از این پیامها دریافت میکنند. بهطور حتم شما نمیخواهید پیامهایتان هرزنامه محسوب شود. از این نظر، پوش نوتیفیکیشنها بسیار بهترند زیرا کاربر میداند که این اعلان دقیقا از کجا به دستش میرسد. واضح است که اعلان متعلق به اپلیکیشنی است که خود او روی تلفن همراهش نصب کرده است.
کاربرد های پوش نوتیفیکیشن
برای پوش نوتیفیکیشن دو دسته کاربرد کلی میتوان درنظر گرفت:
۱- بهبود عملکرد وبسایت
۲- کاربردهای تبلیغاتی
پوش نوتیفیکیشن چگونه به بهبود عملکرد وبسایت ما کمک میکند؟
برای مثال فکر کنید شما طرفدار مسابقات فوتبال هستید و امروز بازی دربی در جریان است. حواشی و اتفاقات بازی میتواند به اندازه خود بازی فوتبال برای شما جذاب باشد. در همین حین با یک اعلان با متن “داور بازی دربی امروز عوض شد!” مواجه میشوید. جنجالی بودن این خبر شما را ترغیب به باز کردن و دیدن این اخبار میکند. در واقع سایتی که برای شما چنین اعلانی را ارسال کرده است توانسته شما را به صورت direct link (لینک مستقیم) به وبسایت خود بازگرداند.
چگونه از سیستم پوش استفاده کنیم؟
برای اینکه ناشرین مدیااد بتوانند به راحتترین شیوه این کار را انجام دهند و به این سیستم دسترسی داشته باشند٬ مدیااد همکاری همه جانبهای را با سرویس پوش نوتیفیشکن پوشه آغاز کرده است. شما میتوانید با ثبتنام در این سرویس ، علاوه بر ایجاد پوش نوتیفیکیشن داخلی برای کاربران سایت خود و اطلاع رسانی اخبار و محتواهای منتشر شده به آنها، سرویس پوش تبلیغاتی را نیز برای رسانه خود فعال نمایید تا بتوانید درآمد خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید.
سیستم درآمدزایی برای پوش نوتیفیکیشن نیز مانند تبلیغات کلیکی است. این به این معنی است که به میزان کلیکهایی که برروی پوشهای تبلیغاتی شما در طی روز میشود، مبلغی به شما تعلق میگیرد که قیمت هر کلیک در سیستم پوش به صورت میانگین ۴۵۰ تومان میباشد.
پوش نوتیفیکیشنها تجربه کاربر را افزایش میدهند
به جای استفاده از پوش نوتیفیکیشن به عنوان یک تاکتیک بازاریابی، میتوانید برای بهبود تجربه کاربر در برنامه از آنها استفاده کنید. به این فکر کنید که چرا کسی از اپلیکیشن شما استفاده میکند و چگونه میتوان تجربه او را از اپلیکیشن بهوسیله پوش نوتیفیکیشن بهتر کرد؟
مثلا اگر اپلیکیشن تاکسی آنلاین دارید میدانید که نرخ تاکسی آنلاین بر اساس عرضه و تقاضا شکل میگیرد. اگر مشتری قیمت بالا ببیند از برنامه استفاده نمیکند. با استفاده از پوش نوتیفیکیشن میتوانید کمترین نرخها را به مشتریان پیشنهاد کنید و با این کار محتوای کاربردی برای آنان بفرستید. واضح است که این پیام یک ابزار تبلیغاتی است اما تجربه کاربر را بهبود میبخشد.
در چنین برنامهای اطلاعرسانی برای زمان رسیدن تاکسی و فرستادن اطلاعات اتومبیل هم میتواند به کمک کاربر معطل نشود و از رسیدن به درخواست درست و مورد نظر اطمینان یابد. تمام این کارها به ارتقای تجربه کاربر کمک میکنند.
اجرای این استراتژیها برای بسیاری اپلیکیشنها مثل اپ دلیوری غذا نیز کاربرد دارد. در ادامه راههای موثر در این زمینه شرح داده میشوند.
تبلیغات پوش نوتیفیکیشن
یکی از سریعترین و بهترین روشهای آگاهسازی کاربران ایرانی از کمپینها یا جذب کاربران جدید به فروشگاه یا رسانهی شما، ارسال پوش نوتیفیکیشن به کاربران رسانهها و اپلیکیشنهای فعال و معتبر است. در همین راستا، شما میتوانید قیمت پوش نوتیفیکیشن را از تیم پشتیبانی نجوا درخواست و براساس نیاز خود، بستهی موردنظرتان را انتخاب کنید.
با استفاده از سرویس پوش نوتیفیکیشن نجوا هر چه زودتر کاربران ارزشمند خود را به مشتریان وفادار یا کاربران همیشگی تبدیل کنید.
نتیجه گیری
آیا استفاده از پوش نوتیفیکیشن یک نیاز است؟ نه. چون نیاز نیست نباید از آن بهره برد؟ صد البته که بله!
بر اساس تمامی صحبت هایی که اینجا مطرح شد شاهد بودید که پوش نوتیفیکیشن ها چگونه می توانند به بیزینس و اپلیکیشن شما کمک کنند. استفاده از این شیوه قطعاً جایگزین بهتری نسبت به پیام کوتاه برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان است.فقط حواستان باشد که آنها را به صورت مکرر ارسال نکنید که احتمال خاموش شدن نوتیفیکیشن های شما از سمت کاربران افزایش پیدا می کند.
پوش نوتیفیکیشن های خود را بر اساس محل زندگی و موقعیت کاربران ارسال کنید تا بتوانید تجربه استفاده از برنامه خود برای آنها را افزایش دهید. پوش نوتیفیکیشن های درست، مانند محتواهای شخصی سازی شده، می توانند در افزایش اینگیجمنت، وفاداری و رشد مشتریان کمک بسزایی داشته باشند. حواستان باشد که هنگام ارسال این نوتیفیکیشن ها برند گوشی مورد استفاده توسط کاربر را از یاد نبرید.