کلی شاخه و تنوع داره از جمله:
Seo specialist
کار متخصص سئو بهینه سازی موتور جست و جو و بهبود رتبه وبسایت در نتیجه سرچ گوگل هست که به بیزنس ها کمک میکند نسبت به رقباشون جایگاه بالاتری به دست بیارن .متخصصین سئو با ابزارهای مختلفی باید کار کنن.
Social media marketer
متخصص سوشال مدیا باید بتواند بر اساس اهداف بیزنس، کلندر محتوایی رو جوری تنظیم کند که به صورت اورگانیک و از طریق چنل های مختلف سوشال مدیا ورودی و ترافیک به بیزنس آورده شود.زیر شاخه هاش هم متخصص محتوا و کپی رایت ها هستند.
Performance marketer
پرفورمنس مارکتر در واقع کسی هست که وظیفه اجرای کمپین های paid مثل گوگل ادز،تبلیغات بنری و کلیکی و … بیزنس رو بر عهده دارد.
باید بتونه بودجه تبلیغ بیزنس رو خیلی بهینه مدیریت کنه که هزینه به ازای هر یوزر جدید،هر ویو و … از یک حدی بالاتر نرود.
Marketing aoutomation
مدیرمارکتینگ اتومیشن هم وظیفه اتوماتیک کردن جزیی ها و ایونت های مهم رو به عهده دارند.یک متخصص اتومیشن لازمه از سرویس های مخصوصی مثل وب اینگیج و …استفاده کنه و به بیزنس کمک کنه نرخ کانورژن ها و اینگیجمنت افزایش پیدا کند.