شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی

فکر کنم کمتر کسی باشه ندونه شبکه اجتماعی چیه؟!

اصلا مفهوم جدیدی نیست ،از همون وقت که دور اتیش دور هم مینشستیم و گل میگفتیم و گل میشنیدیم یه شبکه اجتماعی و تشکیل داده بودیم!

اما خب بریم ببینیم چی باعث شده که این روزا شبکه های اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار بگیره

یا این روزا چه چیزایی شامل شبکه اجتماعی میشه

یا این فضایی که اینقدر خورد و خوراک و از همه گرفته از کجا اومده ، چی هست و چه فایده ای داره؟

یا اصلا چجوری ازش استفاده کنیم که به یه نوایی برسیم!

تاریخچه ی شبکه های اجتماعی:

این شبکه های اجتماعی که ما دور هم تشکیل میدادیم و اولین بار اقای جان بارنز اومد و ابداعش کرد.

او تحقیقی در مورد گروه‌های اجتماعی در بخشی از نروژ انجام می‌داد و اصطلاح شبکه اجتماعی را در آن تحقیق برای توصیف رابطه بین انسانها و تحلیل مکانیزم‌های ارتباطی و خصوصاً تصمیم گیری آنها به کار برد.

حالا تعریف این بزرگوار از شبکه اجتماعی اینجاست:

شبکه های اجتماعی، هنگامی به وجود می‌آیند که ساختاری از گره‌‌های مرتبط به هم شکل می‌گیرند.

هر گره، یک فرد یا یک گروه یا یک سازمان است.

شبکه اجتماعی، به معنای نمایش و مطالعه‌ی ارتباط بین این گره ها و جریان دانش و اطلاعات بین آنهاست.

شبکه  اجتماعی مجازی چیست؟

شبکه اجتماعی مجازی زنجیره ای از ارتباط ها و گره های اجتماعی یا غیر فیزیکی افراد در یه محل مجازی است.

که استفاده از این شبکه های اجتماعی بین افراد سازمان ها یا گروه ها بی واسطه نیست !همیشه پای اینترنت در میان است!! که بدون اون شبکه اجتماعی بی معناست.شبکه اجتماعی یا همون سوشال مدیا به کاربران اجازه ایجاد ،اشتراک یا استفاده از محتوای تولید شده را میده.

اهداف شبکه اجتماعی چیست؟

شبکه اجتماعی

خب همون طور که گفتیم شبکه اجتماعی به سایت های اجتماعی اشاره میکنه که برای اشتراک گذاری محتوا بین هم دیگر ازش استفاده میکنیم.خیلی ها تصور میکنن که شبکه اجتماعی در واقع نرم افزار هایی اند که در موبایل هامون نصب میشوند.اما واقعیت اینه که این نرم افزار ها صرفا ابزار های ارتباطی اند که خیلی قبل تر از کامپوتر خانگی شروع به کار کردند.

قدرت اشتراک گذاری محتوا زندگی مارو تحت تاثبر قرار داده که تاثیرش در تجارت و کسب و کار هم کاملا قابل مشاهدس.

و میشه گفت شبکه اجتماعی یکی از مهم تزین عملکرد و روی کسب و کار داره.

منظور از فعالیت در شبکه های اجتماعی چیست؟

شبکه اجتماعی

ما باید برای این کار ثبات داشته باشیم!یعنی چی؟

یعنی اگه  یه حساب کاربری ایجاد کردیم رهاش نکنیم !این فقط کافی نیست که ما یه حساب کاربری در شبکه اجتماعی داشته باشیم میتونیم کسب و کارمون و بهبود بدیم و فروش مون و افزایش بدیم حتی برعکس داشتن حساب کاربری و رها کردن اون میتونه تاثیر منفی روی کسب و کارمون داشته باشه.

همونجور که ما توی زندگی باید هدف داشته باشیم،برای وارد شدن به دنیای مجازی هم هدفمند باشیمو محتوای مناسب و مردم پسند برای مشتری هامون ارایه بدیم و اونارو درگیر محتوا مون بکنیم که جذب بشن و محتوای مارو به اشتراک بذارن!

و از طرفی باید به سلیقه مشتری خیلی توجه کنید!باهاشون تعامل داشته باشید و همیشه از انها نظر خواهی کنید.

چند تا از پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی:

شبکه اجتماعی

یوتیوب،اینستاگرام،فیس بوک ،واتس اپ،توییتر،گوگل پلاس،پینترست ،اسنپ چت و…

نتایج تحقیقات مختلف بیانگر اینه که میتونیم از ظرفیت شبکه های اجتماعی در بسیاری از سطوح فردی و اجتماعی به منظور شناسایی مسایل و تعیین راه حل انها برقراری روابط اجتماعی،اداره امور تشکیلاتی سیاست گذاری عمومی و رهنمون سازی افراد در مسیر به اهداف استفاده نمود.

کسب درآمد از شبکه های اجتماعی:

این روزا فارغ از این که با چه فرهنگ و نژاد و عقایدی هستیم در هر مکان و زمانی این شبکه های اجتماعی مارو دور خودش جمع کرده و اینقدر فراگیر شده که یه وقتا نگاه کنی میبینی ای دل غافل چقدر زمان ازت توی روز گرفته و تو موندی و یه دنیا کار انجام نشده!

حالا بیایم چند تا راه کار بگیم که این تایمی که میره اینقدرا هم بیهوده تلف نشه:

یک اینفلوئنسر مارکتینگ شوید

اینفلوئنسرها افرادی فعال و با پتانسیل بالا در تجارت آنلاین و حضور اساسی و گسترده ای در شبکه های اجتماعی دارند. شما میتوانید با انجام این کار تجارت دیگران را با سرعت و کیفیت به مراتب بیشتری گسترش بدین. شما اگه بتونین یک شبکه تجاری ایجاد کرده و با اینفلوئنسر مارکترها مراوده داشته باشید شانس بسیار بیشتری برای جذب مشتری و افزایش فروش دارید.

تبدیل شدن به استاد استوری ها و مشاور محتوا در اینستاگرام

یه شبکه اجتماعی که دیگه از محبوبیت و دل بردن رو دست نداره چیه؟بلهه همون اینستاگرامه خودمونه!که اول اومد خیلی زیرکانه بصورت مقطعی قابلیت هایی را معرفی کرد که بیش از پیش آن را بزرگ و کاربردی کرد. یکی از این قبلیت ها، قابلیت استوری گذاشتنه.که خیلی ها معتقد اند تاثیری که این استوری ها روی تجارت گذاشته فعالیت های مشابه توی اسنپ چت نذاشته!چرا؟الان براتون میگم چون استوری دیدن تایم زیادی از ما نمیگیره و شانس مارو برای دیده شدن بیشتر میکنه.

مثلا شما میتونین با نوشتن نام دامنه وبسایت خودتون و تبلیغ کنید!مثل همین برند های کله گنده ای  که هر روز از طریق استوری با مشتری هاشون تعامل برقرار میکنن.

تجارت های سود آور با ابزارهای تبلیغاتی جدید  

در مقایسه با دیگر شبکه های اجتماعی لینکدین  اقدام به عرضه چندین ابزار گوناگون و با ارزش مخصوص کار افرین ها و صاحبان مشاغل کرده.

برخی از این ابزارها در سیستم تبلیغ دهی لینکدین شامل اضافه شدن تبلیغات داینامیک هدف گذاری بهتر و بهبود یافته ی مشتریان، قابلیت تعیین اهداف در قشرهای مختلف و امکان جمع آوری اطلاعات و اخبار جدید از طریق سیستم سیستم فید میباشد.

ارتقاء محتوای خود از طریق کانال و و ویدئوهای

 YouTube

 

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از شبکه های اجتماعی ارتقاء محتوای خود از طریق کانال و و ویدئوهای یوتیوب   میباشد که ماهایانه توسط 2 میلیارد نفر مورد بازدید قرار میگیرد

گسترش تجارت خود از طریق گروه های

Facebook

بسیاری از برندهای با ارزش و بزرگ در حال حاضر در فیسبوک گروه های اجتماعی ایجاد کرده اند و از طریق آنها نه تنها به بهبود کیفیت خدمات و مشهور کردن برند خود مشغول هستند بلکه راهی پرسود برای افزایش فروش خود فراهم ساخته اند.
سعی کنید ایده های خود را یکپارچه کنید در این صورت ایده های مشارکت کننده ها رو هم مد نظر قرار میدید و گزینه ای مشترک که نیاز انها ست رو به سیستم کاریتون اضافه میکنید.

اهمیت شبکه های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی مشتریان را در جایی که هستند ملاقات می کنید، کالای خود را می توانید به صورت تصویر و یا ویدئو که از تاثیر گذاری بیشتری نسبت به متن برخوردار است قرار دهید و با استفاده از تصاویر محصولات خود را معرفی کنید، برای هر محصول می توانید لایک و کامنت دریافت کنید، در صورتیکه یک مشتری از محصول شما راضی باشد، آن محصول را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و همین طور آنها به دیگران… محصول شما در عرض چند دقیقه و یا نهایت چند ساعت به تعداد قابل توجهی از افراد معرفی می شود و باعث می شود که برند شما در ذهن مخاطب ثبت شود.

با حضور خود در این شبکه ها به مشتریانتان این امکان داده می شود که با برند شما ارتباط نزدیک داشته باشند و از طرفی حضور شما در رسانه های اجتماعی علاوه بر این بر اعتبار و شهرت شما می افزاید. استفاده از این شبکه ها سرعت شناساندن ما را به مشتریان افزایش می بخشد.

مزایا و معایب شبکه های اجتماعی

جنبه مثبت:

 شبکه‌های اجتماعی اطلاعات را سریع‌تر از هر رسانه دیگر پخش می‌کنند

سایت‌ها وشبکه‌های اجتماعی به دانشجویان کمک می‌کنند تا در مدرسه بهتر عمل کنند

قابلیت برقراری ارتباط با دیگر افراد در سراسر جهان

انتشار و بدست آوردن سریع اخبار و اطلاعات

فرصت‌های کاری

جنبه منفی:

 شبکه‌های اجتماعی گسترش اطلاعات غیر قابل اعتماد و غلط را ممکن می‌سازند

دانش‌آموزانی که از شبکه‌های اجتماعی زیاد استفاده می‌کنند، نمرات کمتری اخذ می‌کنند

.. حجم زیاد اطلاعات و پست ها

. مسائل مربوط به حریم خصوصی

حواس پرتی و به تعویق انداختن کارها

خب رسیدیم به اخر مبحثمون امیدوارم استفاده لازم رو برده باشید و تونسته باشیم برای وقت ارزشمندتون مفید واقع شده باشیم خوشحال میشیم نظرات گران قدرتون و با ما به اشتراک بذارید و سایت مارو وقتی دور اتیش نشستید و یه شبکه اجتماعی گرم و تشکیل دادید به هم معرفی کنید!

نظراتتان را با ما در میان بگذارید ...