بخش مهم و قابل توجهی از آنالیز و تحلیل پیج اینستاگرام مربوط به بررسی اعداد می باشد.
در آنالیز و تحلیل پیج اینستاگرام تعداد دنبال کننده های پیج، میزان لایک های پست، استفاده از هشتگ های مناسب و با چگالی قابل قبول، تعداد مخاطبان آقا و خانم در پیج شما و… از مهمترین بخش های تحلیلی محسوب می شوند. وجود بازدید های میلیونی و روزانه در اینستاگرام و تمرکز بر روی آمار مورد توجه ذخیره پست ها، نشانه هایی از اهمیت فراوان آنالیز و بهبود پیج می باشد. آموزش اصول بازاریابی و ساخت اکانت بیزینسی باعث افزایش اعتماد مخاطب خواهد شد و می تواند تاثیر به سزایی در کسب درآمد ما داشته باشد. آنالیز های هفتگی و ماهیانه باعث می شود تا اصلی ترین مخاطبان خود را بشناسیم و بخش عمده ای از تمرکز خود را به همان اشخاص اختصاص دهیم. آنالیز و تحلیل پیج اینستاگرام باعث می شود تعداد محتوای تولید شده را مدیریت کنیم و در ساعت های پر بازده به انتشار آنها بپردازیم تا نتیجه مطلوبی را کسب کنیم.
شاید در درجه اول آنالیز و تحلیل پیج اینستاگرام کار راحت و آسانی به نظر برسد اما واقعیت این است که این کار هم، نیازمند فردی متخصص در این زمینه می باشد تا از تمام بخش های اینستاگرام اطلاعات کافی را داشته باشد و بتواند مشاوره خوبی را برای بهبود پیج ارائه دهد.