اگر مالک یا مدیر یک بنگاه کسب و کار کوچک هستید، همواره باید مطمئن باشید که استراتژی های بازاریابی تان هم راستا با زمان پیشرفت و تکامل پیدا میکنند؛ و هیچ گاه از زمان جا نمی مانید.

از آن جایی که همه چیز و همه کس به سوی دنیای دیجیتال گرایش پیدا کرده اند؛ و این بدان معناست که اگر توانمندی های خود را در جهت رفع نیازهای مخاطبان خود به فناوری تقویت نکنید، از رقبای خود عقب می مانید و بسیاری از فرصت های مهم و ارزشمند کاری را از دست میدهید.

بسیاری از بنگاه های کسب و کار کوچک تا متوسط، از دنیای دیجیتال دوری می ورزند؛ چراکه از دانش یا آگاهی کافی درباره ی راهکارها و مراحل تلفیق فعالیت های آنلاین و آفلاین با یکدیگر برخوردار نیستند. اینترنت، همواره با زندگی مردم عجین است؛ و با افزایش گرایش مصرف کنندگان به تحقیق و پژوهش آنلاین (به جای حضور در ساختمان کتابخانه ها و پژوهشکده ها)، گزینه های پیش روی شما برای رفع نیازهای ایشان بسیار محدود خواهند بود. اگر قصد رقابت با سایر برندها یا شرکت ها را دارید و مایل به خلق آینده ای ایده آل برای برندتان هستید، نباید به سادگی از دنیای دیجیتال چشم بپوشید.

مزایای بازاریابی دیجیتال

گروه مشتریان بالقوه‌ای که در اینترنت یافت می‌شوند، بسیار بزرگتر از افرادی هستند که احتمال دارد بتوانید بصورت محلی جذب کنید. با استفاده از بازاریابی دیجیتال، به گروه عظیمی از مخاطبان دست پیدا می‌کنید، بعلاوه این روش هم مقرون به صرفه و هم قابل ارزیابی است.

مزایای دیگر بازاریابی آنلاین عبارتند از:

آیا استفاده از بازاریابی دیجیتال را در کسب و کار خود به تعویق می‌اندازید؟

چرا صرف زمان و تلاش برای بازاریابی دیجیتال را به تعویق می‌اندازید؟ صاحبان کسب و کارهای کوچک مختلف ممکن است بهانه‌های مختلفی برای جلوگیری از کاربرد این نوع بازاریابی بیاورند، اما در نهایت باید بدانند، تعویق در این مورد به معنی عقب افتادن سودی است که می‌توانند بدست آورند.

برخی از کسب و کارهای کوچک معتقدند زمان و پول کافی برای رقابت آنلاین را ندارند. در حقیقت تصور می‌کنند به اندازه کافی بطور همزمان با چالش‌های مختلف مواجه هستند و هنوز درگیر شناخت زیر و بم کسب و کارشان هستند. بسیاری از آنها احتمالا ترجیح می‌دهند به آرامی پیش روند و با یک یا دو نوع تبلیغات سنتی کارشان را آغاز کنند، با فرض اینکه کسب و کارشان با گذر زمان تکامل میابد.

حتی ممکن است تصور کنند بهترین استراتژی اینست که منتظر باشند تا خود مشتری به سراغشان برود.یا از آنجا که آنها یک کسب و کار کوچک هستند، شاید فکر کنند باید به تعداد مشتریان کم بسنده کنند.

مطمئنا چنین رویکردی موثر نیست. هیچ تضمینی وجود ندارد که کسب و کار شما بتواند مشتریان موجود را جذب کند و حتی اگر هم جذب کند، احتمال جذب مشتری درحدی که برای کسب و کارتان سودآور باشد بسیار کم است.

چرا شرکت یا سازمان شما به بازاریابی دیجیتال نیاز دارد؟

  1. سودآوری
  2. مزایای اثبات شده و مشهود
  3. رؤیت پذیری و رؤیت ناپذیری
  4. موبایل محوری
  5. رقبای بازاری
  6. اطمینان به ارقام و اعداد
  7. مشتریان شما آنلاین هستند
  8. رقبای شما آنلاین هستند
  9. برای مشتریانتان در دسترس باشید
  10. امکان ارتباط مشتری را فراهم کنید
  11. شناخت مخاطب مورد نظرتان

بازاریابی دیجیتال به شما امکان همراه شدن و برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه را می‌دهد. می‌توانید به تدریج آنها را بشناسید و از خواسته‌هایشان مطلع شوید. در رسانه‌های اجتماعی یا در وبلاگ امکان گفتگوی آنلاین را فراهم کنید. برای شناخت آنها و نیازهایشان بیشتر بررسی کنید. به نظرات و یا پاسخ‌هایشان بیشتر توجه کنید.

با برقراری ارتباط با افراد در دنیای دیجیتال، بزودی متوجه خواهید شد که مشتریانتان به دنبال چه هستند. چه مسئله ای دارند؟ چه چیزی آنها را شب‌ها بیدار نگه می‌دارد؟ چه راه حل‌هایی می‌توانید به آنها پیشنهاد دهید؟ به جای تلاش برای حدس زدن، بازاریابی دیجیتال با ارائه ابزار و روش‌های لازم امکان شناخت مشتریان واقعی‌تان را خواهد داد.

به این ترتیب، شروع به برقراری ارتباط با مشتریتان می‌کنید. فراتر از یک کسب و کار کوچک پیش خواهید رفت. تبدیل به یک شریک مورد اعتماد می‌شوید. مردم نسبت به کسب و کارهایی که قبلا از آنها خرید کرده‌اند، اعتماد بیشتری دارند.

چندین نوع تبلیغات وجود دارد که به اندازه بازاریابی دیجیتال مقرون به صرفه اند. کسب و کارهای کوچک اغلب در تلاشند با توجه به بودجه محدودشان ازطریق آنها وارد عمل شوند. اما در واقع اشکال مختلف بازاریابی دیجیتال به شما امکان نشان دادن نام تجاری‌تان و برقراری ارتباط با تعداد مخاطبان وسیعی را حتی با کمترین بودجه فراهم می‌کند.

در مقایسه با تبلیغات در تلویزیون، رادیو، بیلبورد ویا حتی بروشور، هزینه‌های بازاریابی دیجیتال به میزان قابل توجهی کمتر است و دسترسی شما به مخاطبان بسیار بیشتر است. استفاده از بازاریابی دیجیتال به ترویج کسب و کار کوچکتان کمک خواهد کرد و شانس بیشتر دیده شدن و موفقیت‌تان را افزایش می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *