متخصص پی آر

چرا وجود یک متخصص پی آر توی مرحله تولید محتوا ضروریه؟

از نظر خیلی از افراد، تولید محتوا یه کار خیلی راحته که خیلی سریع میشه انجامش داد. یعنی در عرض چند دقیقه میشه یه متن رو آماده کرد یا مثلاً یک فیلم یا ویدیو تبلیغی ساخت. اما قابل توجه این دسته افراد باید بگم که تولید محتوا اونقدرها هم ساده نیست و اگه قراره اون طوری که شما میگید باشه، مطمئناً شما رو به هدف نمیرسونه. فرایند تولید محتوا اینقدر مهمه که تاکید شده حتماً توی این مرحله از یک متخصص پی آر کمک بگیریم. توی این مقاله بهتون توضیح میدم که کارشناس پی آر کیه و چطور میتونه توی کار تولید محتوا بهتون کمک کنه.

اصولاً پی آر یه روش جدید تبلیغ و سئو هست که کمک میکنه توی رده بندی موتورهای جستجو توی رتبه های بالاتر قرار بگیریم و مخاطب و مشتری بیشتری جذب کنیم. روش کار کارشناس پی آر اینجوریه:

 شناسایی ایده

 وظیفه اصلی کارشناس یا متخصص پی آر اینکه بین رسانه‌های مختلف ارتباط برقرار کنه. پس تقریباً 70 درصد تایم کاری روزانه رو توی فضای آنلاین میگذرونه. اونا فایل های مختلف رو بررسی می‌کنن، مقاله های جدید رو میخونن و با نویسنده های مختلف آشنا میشن. مشخصه که بعد از یه مدت کار کردن می‌تونن سایتهای معتبر رو از سایتهای دیگر تشخیص بدن . پس این طوری ایده های جدید رو بیرون میارن.

 بعد از اینکه محتوا تولید شد با توجه به واکنش های کاربر میشه فهمید که آیا مطلب تونسته بهشون کمک کنه یا نه. یعنی براشون مفید و کاربردی بوده یا خیر. بعد هم که از بین مطالبی که بیشتر مورد توجه قرار گرفته موضوعات جدیدتری بیرون میارن و به عنوان یک ایده جدید ازش استفاده میکنن.

یه خوبیه داشتن کارشناس پی ار توی مجموعه اینه که اون مطالبی که عملاً بازخورد بهتری داشتن به اشتراک گذاشته میشه، نه فقط ایده‌هایی که اعضای تیم فکر می کردن جالب و پرطرفداره.

این روش جدید تولید محتوا نیاز داره تا ما به نظر سنجی ها و پرسیدن سوالای مختلف از مخاطبا توجه بیشتری داشته باشیم .

داده مناسب با نیاز کاربر

 فرض کنیم توی تیم تولید محتوا متخصص پی آر نداریم . اعضای تیم متن آماده شده رو میخونن و به نظرشون باید همون را سریعاً به اشتراک بگذارن. یه قانون کلی میگه اگه شما یه پاراگراف رو خوندی و توی ۶۰ ثانیه متوجه مفهومش نشدی (در صورتی که با دقت خونده باشی) اساس اون متن مشکل داره. وجود یک متخصص پی ار کمک میکنه این مشکل برطرف بشه.

تیم تولید محتوا متن آماده شده رو به اون میسپاره و ازش می خواد اونو هر طور که می دونه ویرایش کنه. گاهی اوقات لازمه برای رسوندن مفهوم همه چیز دقیقا توی متن حفظ بشه. اما خوب گاهی هم باید متن رو خلاصه کرد یا یه جاهایی رو حذف کرد تا مخاطب بتونه اون اطلاعاتی رو که لازم داره به دست بیاره. بعد از این کار نوبت استفاده از عکس و فیلم هست که انتقال مطالب رو خیلی بهتر انجام میده.

 پیدا کردن راه درست

گاهی اوقات ممکنه شرایط پیش بیاد که شما رو از تولید محتوا ناامید کنه. فرض کنیم که شما موضوع یا ایده جذابی رو پیدا کردین، اطلاعات زیادی رو هم در موردش جمع‌آوری کردین و یک مقاله راجع بهش نوشتین. اما وقتی مقاله رو میخونین، زیاد با اون هدفی که براش در نظر گرفته بودین مطابقت نداره.

پس اونو کنار میذارین. اما وجود یک متخصص پی ار توی این موارد خیلی میتونه کمک کننده باشه. چون می تونه از بین همون مقاله یه سری مطالب کلیدی یا ایده‌های جدید بیرون بیاره و طوری برنامه ریزی کنه که بتونی اونو به یه مقاله جذاب و پر مخاطب تبدیل کنی.

 تولید محتوای بهتر

 وقتی مقاله آماده میشه بهتره اونو در اختیار همه اعضای تیم قرار داد تا نظرشون رو بگن. اینطوری بهتر میشه با نقاط قوت و ضعفش آشنا شد و یه چیز شسته و رفته تحویل داد. این در صورتی هست که شما توی تیم متخصص پی ار نداشته باشین. اما اگه اونقدر حرفه ای هستین که از یک کارشناس کمک میگیرین، مطمئن باشین که مطلبتون قبل از اشتراک، کامل بررسی میشه و دیگه مشکلی نداره.

اگه یه کم به سایت های حرفه ای توی زمینه تولید محتوا دقت کنید، متوجه میشید که معمولاً مطالبی که ارائه می دن دقیقاً همون چیزی هست که مخاطب بهش احتیاج داره. مطمئن باشید که توی تیم تولید محتوای اونا حتما یه متخصص پی ار هست که کمک میکنه کیفیت مطالب بالا بره. پس این یه راه حل خوب برای بالا بردن دنبال کننده ها و مخاطبای وبلاگ یا سایت هست.

نظراتتان را با ما در میان بگذارید ...