کامنت مارکتینگ
بازاریابی دیدگاه یا همان Comment Marketing به معنی افزایش بازدیدکننده سایت، افزایش فروش و یا بهبود جایگاه در نتایج گوگل از طریق نظرات کاربران است. در حال حاضر بیشتر سایت های اینترنتی فضایی برای ارسال دیدگاه کاربران در نظر گرفته اند ولی داشتن این بخش به معنی یک کامنت مارکتینگ موفق نیست.
کامنت مارکتینگ چیست؟
به طور معمول کامنت مارکتینگ را میتوان برای ۳ هدف اصلی استفاده نمود.
برای هریک از این تکنیک ها اصول و استانداردهای مشخصی وجود دارد که در مقالات بعدی به آنها خواهیم پرداخت ولی در این بخش تلاش میکنیم به صورت اجمالی به تاثیر نظرات کاربران بر موفقیت تجارت شما بپردازیم.
کسب بک لینک از طریق کامنت گذاری
بسیاری از فعالان حوزه سئو کامنت مارکتینگ را راهی برای کسب بک لینک رایگان و فعالیت در فروم ها و سایت های دیگر می دانند ولی به تازگی گوگل ارزش و اعتبار بک لینک هایی از این دست را کاهش داده و اثر گذاری این تکنیک را کم کرده است. البته این کاهش اثر به معنی فراموش کردن این تکنیک نیست بلکه باید تلاش کنیم مسیر بهتری را جایگزین آن کنیم.
بهبود سئو سایت با پاسخ گویی به نظرات کاربران
علاوه بر کسب بک لینک رایگان میتوان برای بهبود وضعیت سئو سایت نیز از نظرات کاربران بهره برد. گوگل اهمیت زیادی به فعالیت کاربران در سایت میدهد و وجود نظرات یکی از نشانه های رضایت کاربر از محتوای صفحه است. همچنین با افزایش تعداد دیدگاه ها عملا محتوای صفحه نیز بیشتر میشود. با توجه به اینکه دیدگاه کاربران همراه با سوالات و اصطلاحات رایج در آن حوزه است شانس شما را برای کسب جایگاه در عبارات طولانی تر به شدت افزایش میدهد.
افزایش فروش با هدف گذاری در بخش نظرات سایت
یکی دیگر از تکنیک های رایج در کامنت مارکتینگ افزایش فروش یا اعتماد سازی برای مشتریان است. زمانیکه یک کاربر وارد صفحه محصول شما میشود، با مطالعه نظرات کاربران از پشتیبانی خوب و کیفیت محصول شما مطمئن شده و رغبت بیشتری برای خرید از سایت خواهد داشت.
چگونه کامنت مارکتینگ را انجام دهیم؟
بازاریابی کامنت یا کامنت مارکتینگ درواقع یک مفهوم بسیار عالی از مشارکت در جوامع وبسایتها برای بدست آوردن قدرت، اعتماد و احترام است. مردم با نگاه کردن به نظرات و کامنتهای شما به نفوذ شما پی میبرند و باعث ایجاد بحث و گفتگو درمورد کسبوکار یا برند شما میشود. استفاده از تکنیکهای سئو کلاه سیاه هرگز به شما اجازه نمیدهد تا در دراز مدت قدرت و تاثیرگذاری زیادی از طریق بازاریابی کامنت بدست آورید.
اینترنت شامل میلیونها وبلاگ و وبسایت است که به شما اجازه میدهد بلافاصله درمورد آنها نظر دهید. از این فرصت برای بدست آوردن دوستی مخاطبان خود استفاده سوء نکنید و در عوض به دانش خود اعتماد کنید.
آیا این نظرات و کامنتها نتیجهبخش خواهد بود؟
بله! این روش برای کسانیکه به دنبال بالا بردن ارزش از طریق گذاشتن کامنت در پستهای دیگران هستند کار میکند. افرادی که دانش و محتوای خود را در معرض مستقیم دیگران قرار میدهند اینفلوئنسرها یا نفوذگران قوی نامیده میشوند. آنها تعداد بسیار زیادی از دنبالکنندهها در فیسبوک و توییتر را به خود اختصاص دادهاند و به احتمال زیاد جزء محبوبترین شخصیتها هستند. آنها میتوانند از تولید محتوا و مطالب خود به وبسایت شما لینک دهند تا بتوانید اعتماد و علاقه مخاطبان زیادی را برای شما به ارمغان آورند. این افراد پتانسیل این را دارند که پیامهای شما را از طریق کنفرانسها و رویدادها منتقل کنند و به طور همزمان احترام و علاقه کاربران را برای شما از این طریق ایجاد کنند. به این شیوخ بازاریابی آنلاین اینفلوئنسر مارکتینگ میگویند.
بنابراین سعی کنید برای یک استراتژی بازاریابی کامنت به صورت مفید و بلند مدت برنامهریزی کنید.
مزایای این نوع بازاریابی در کسب محبوبیت و گرفتن ترافیک بیشتر
بازاریابی کامنت یکی از بزرگترین اشکال دیجیتال مارکتینگ است و بازاریابی ورودی در دنیای موتورهای جستجو است که به شما اجازه میدهد برای پستهای و وبلاگهای دیگران نظر بگذارید. 3 نوع مختلف از این نوع بازاریابی وجود دارد که به تکنیکهای کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری طبقهبندی میشوند. این سه روش مزایا و معایب زیادی در دنیای موتورهای جستجو یا همان سئو وب سایت دارد.