تبلیغ

۵ باور غلط در مورد تبلیغ با تصویر

 اگه یه کم به دنیای کسب و کارای امروزی دقت بیشتری کنی، متوجه میشی که این روزا تصویر توی کسب و کارای اینترنتی حرف اول رو میزنه. در واقع استفاده از فیلم برای فروش محصول نسبت به گذشته رونق بیشتری داشته و مردم معمولاً به اون چیزی که با چشم می بینند توجه بیشتری دارن.

بهانه خیلی از مردم اینه که تهیه فیلم هم خیلی زمانبر هست و هم نیاز به تخصص داره. اما توی این مقاله می خوام بهت ثابت کنم که اینا باورای غلطی هس که اصلاً نباید بهش توجه کرد. تصویر یه راه خیلی خوب برای فروش محصول هست، یادت بمونه .

فیلم و تهیه اون هزینه زیادی داره

آره درسته. تهیه فیلم کار خیلی گرونی هست و نیاز به هزینه بالایی داره. مثلا برای ساخت هر قسمت از سریال Game Of Thrones چیزی حدود ۱۰ میلیون دلار هزینه شده. اما تو که نمیخوای سریال یا فیلم ‌سینمایی بسازی. تو فقط میخوای یه تبلیغ چند ثانیه‌ای یا نهایتش یک تا دو دقیقه ای بسازی.

بزار یه نکته ای رو بهت بگم، مردم به محتوا و اعتبار بیشتر از کیفیت تبلیغ توجه میکن.

لازم نیست که حتماً یه فیلم آنچنانی با بازیگرهای ماهر توی یه فضای خیلی مجهز بسازی. هم اینکه بتونی محصولت رو با همه جزئیات در عین صداقت و راستی معرفی کنی کافیه.

 تهیه فیلم کار سخت و زمانبری هست

 خیلی از صاحبای کسب و کار وقتی بهشون پیشنهاد ساخت یک فیلم تبلیغاتی رو میدی سریع در جواب میگن نمیدونم از کجا شروع کنم. قرار نیست بهترین نویسنده ها و کارگردان ها رو برای تهیه فیلم تبلیغی استخدام کنی. کافیه یکم خلاقیت داشته باشی و بدونی که چطور محصولت رو معرفی کنی تا مشتری جذب بشه. دیگه خدارو شکر امروز توی بیشتر خونه ها یه دوربین ساده فیلمبرداری پیدا میشه.

تبلیغ

حتی اگه دوربین نبود از گوشی موبایلت استفاده کن. اصلا مهم نیست. اون چیزی که الان توی دست توئه بهترین دوربین برای تهیه فیلم تبلیغی هست. شک نکن. اصلا هم دنبال بازیگر نباش. کارگرا و کارمندای تو بهترین بازیگرا هستن، چون با محصول، هدف تولید و بازار آشنا هستن و میدونن باید چیکار کنن. پس دیدی که برای ساخت یک فیلم نه نیاز به وقت اضافی دارین، نه تجهیزات اضافی.

 توی کار ما نمیشه از فیلم استفاده کرد.

این دیگه واقعاً بهانه خنده داری هست. مگه میشه توی یک کسب و کار امکان تهیه فیلم نباشه. قرار نیست با این فیلمو شما ببینی که. مردم و مشتری ها باید ببینن و نظر بدن. طبق آمار بیشتر از ۸۰ درصد مردم محتوای تبلیغی تصویری رو بیشتر دنبال می‌کنند و اغلب اونا پیگیر محتوای یوتیوب هستن. چون فقط داره از فیلم استفاده میکنه.

 پیگیری بازخورد فیلم سخته

بعضی از صاحبای مشاغل با این تصور که نمیشه بازخورد مردم از فیلم رو به درستی بررسی کرد استفاده از اون رو کنار می‌زارن. اما خب مسئله مهمی  نیست. اتفاقاً با برنامه ها و نرم افزارهای مختلف میشه خیلی راحت این مشکل را برطرف کرد. برنامه‌هایی مثل 2030 یا Wistia میتونه بازخوردها را تحلیل کنه. مثلاً بهت آمار میده که چند درصد مردم همه فیلم را تماشا کردن ،چند درصد فقط چند ثانیه اول رو دیدن، چه بخش هایی از فیلم بیشتر جلب توجه داشته و چه بخشایی مورد استقبال قرار نگرفته.

فیلم استفاده چندانی نداره

 این یکی یکم عجیبه. کافیه یکم به اطرافمون نگاه کنیم تا متوجه بشیم که مردم بیشتر از ایمیل و صفحات وب، به دنبال شبکه‌هایی مثل یوتیوب ،اینستاگرام و فیسبوک هستن. چرا؟ چون محتوای تصویرشون بیشتر از متنه. خیلیا حوصله خوندن متن ندارن و فقط فیلم و عکس میتونه نظر اونا رو جلب کنه. پس قطعاً فیلم میتونه گزینه بهتری باشه.

 برای مردم خیلی جالبه که بدونن یه محصول چطوری ساخته و تهیه میشه، چه مراحلی رو طی میکنه و چطور به دستشون می‌رسه. پس مطمئنا یه فیلم کامل، ساده و با کیفیت تاثیر خوبی روی انتخاب اونا داره.

نظراتتان را با ما در میان بگذارید ...