با گذشت زمان اینفلوئنسرها همچنان مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین راه فروش و موفقیت بیشتر برای برندها خواهند بود. در ادامه ۵ دلیل تاثیر گذاری اینفلوئنسر مارکتینگ ها در رشد و موفقیت برند را می خوانید.
سال ۲۰۱۹ همانند مدت ها قبل تغییرات بی سابقه زیادی در صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ رخ داد. با در نظر گرفتن نیمه اول این سال که متحول کننده بود و همچنین با درنظر گرفتن قریب به یک دهه سرشار از داده ها، بینش¬ها و تجربه کلی در صنعت، چه عناصری برای موفقیت در دو وجه صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ ضروری است؟
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
در اینفلوئنسر مارکتینگ افرادی که دارای محبوبیت در شبکه های اجتماعی هستند و در تصمیم گیری افراد تاثیر گذارند، نسبت به معرفی برند، محصول و خدمات اقدام میکنند. بنابراین، اگر فردی روی تصمیم گیری شما برای استفاده از خدماتی یا خرید محصولی تاثیر مثبت بگذارد، به او اینفلوئنسر گفته می شود.
در اینجا پنج دلیل آورده شده که به بررسی تاثیر گذاری اینفلوئنسرها در موفقیت برند اشاره دارد.
۱- اینفلوئنسرها نسبت به گذشته فروش بیشتری برای برندها انجام می دهند
از آنجایی که استفاده از محتوا در بالاترین حد خود می باشد، بنابراین نیاز به انتقال پیام معنادار مرتبط و سودمند نیز بسیار زیاد است. اکنون که استفاده از تلفن همراه بیشترین آمار ممکن را ثبت کرده، اینفلوئنسر مارکتینگ معتبرترین راه برای انتقال پیام برندها است.
شاخص اعتماد مصرف کننده نیلسون در تبلیغات سنتی، نشان می دهد که ۹۲ درصد از مصرف کنندگان به اینفلوئنسر مارکتینگ اعتماد دارند.
فوربز اخیرا گزارش داده که محتوای اینفلوئنسر مارکتینگ نسبت به بیشتر روش های مارکتینگ سنتی نرخ بازگشت سرمایه را یازده برابر بیشتر نشان میدهد.
اینفلوئنسرها با مشتریانی که قصد خرید دارند، خط ارتباط مستقیمی دارند. آنها با تفسیر اطلاعات فروش، گوش دادن به بازخورد مشتریان و ارایه ترند (روند-گرایش) مصرف کنندگان قادرند کسب و کار خود را با درخواست های گوناگون مصرف کننده تطبیق دهند و آن را ارتقا بخشند.
نقطه عطف این موضوع فعال سازی راه مناسب، در زمان درست و ارایه پیام درست با بالاترین میزان نتیجه است.
۲- اینفلوئنسرها به تغییر محتوا و روش فروش از راههای جدید ادامه خواهند داد
ما شاهد تغییر کسب و کار عرضه محور به تقاضا محور بوده¬ایم. قدرت، در دنیای کسب و کار تقاضا محور، کاملا در دستان مصرف کننده است. او انتظار دارد محتوا را از راههای مختلف و به صورت فردی، جالب و جذاب بدست آورد.
اینفلوئنسرها در درک این موضوع و اینکه چه محتوایی از چه راهی باید منتقل شود خبره هستند. اغلب اینفلوئنسر مارکترهایی که کانال یوتیوب می سازند، یا اخیرا کانال TikTok (سرویس اشتراک گذاری ویدیو چینی) اضافه میکنند.
اشتیاق فالوورهای جدید را می بینند. اینفلوئنسرهای اروپایی در یوتیوب یا اپلیکیشن های فروشگاهی که مشتریان در آنها بیشتر قصد خرید دارند، تحول ایجاد می کنند.
محتوا بدون هیچ رقیبی پادشاهی میکند. حتی در حوزه اینفلوئنسرها. درباره بازاریابی محتوا بیشتر بخوانید.
این روش نسبت به راه های دیگر فروش، تاثیر گذاری سه برابری دارد. با تفسیر روشهای فعلی فروش و روشهای آتی فروش که اینفلوئنسر استایل¬ها هدایت آنها را به عهده دارند، دید بازاریابان در حوزه های کلیدی به عنوان بخشی از استراتژی اینفلوئنسر بهینه¬سازی شده¬ بین راههای مختلف عمیق تر می شود.
۳- اینفلوئنسرها بهترین افراد برای فروش سریع هستند
اینفلوئنسرها این توانایی را دارند که به سرعت خود را با اخبار و روش های جدید وفق دهند. به این ترتیب تضمین می کنند محصولات شرکای تجاریشان در جای درستی نشان داده شوند. ماهیت داشتن اینفلوئنسر ماکتینگ های خوب، تخصص در انتقال محتوا به مخاطبین خاص با سبک و سیاقی درست است. مانند تبلیغات در شبکه های اجتماعی، اینفلوئنسرها نیز میتوانند تاثیر بسزایی در فروش محصولات و خدمات داشته باشند.
اخیرا تخصص این افراد با اهمیت به محتوای حساس در موضوع ویروس کرونا، جنبش ” جان سیاهپوستان مهم است” و در حمایت از پایایی در مورد محیط زیست نشان داده شده است.
با گذشت زمان اینفلوئنسرها همچنان مناسب¬ترین و مقرون به صرفه¬ترین راه برای فروش سریع برندها خواهند بود. آنها متخصصانی دارای مهارتهای مختلف در زمینه عکسبرداری، فیلم برداری، ادیت و در زمینه¬ سئو حرفه ای هستند که توانایی تولید محتوا را دارند. کم هزینه بودن این متخصصان برای کاهش هزینه های دوران پسا کرونای برندها، به شدت حائز اهمیت است.
۴- اینفلوئنسرها میل برندها در بدست آوردن نتایج قابل سنجش را بر طرف می کنند
بیشتر برندها در سه دسته سرمایه¬گذاری می¬کنند: فیس بوک، گوگل و اینفلوئنسر مارکتینگ. اما با امضای کمپین بایکوت فیس بوک از سوی صدها برند، آنها به دنبال یافتن راههای بشردوستانه¬ جایگزینی برای ارتباط برقرار کردن با مشتری هستند.
اینفلوئنسر مارکتینگ که تاکنون در گوگل ترندز به بالاترین میزان خود رسیده است با توانایی ثابت کردن میزان برگشت سرمایه از طریق پیگیری فروش، تقاضای بیشتری نسبت به گذشته داشته است.
آمارها افزایش ۱۵۰۰ برابری در جستجوی واژه ” اینفلوئنسر مارکتینگ” را نشان می¬دهند و در حال حاضر ۹۳% بازاریابان در بیشتر استراتژی های مارکتینگ از اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان روش مستقل عملکردی استفاده می کنند.
هرچقدر بیشتر در یک کمپین سرمایه گذاری مجددی انجام می دهید و با آن به عنوان یک کمپین تکراری رفتار می کنید، اینفلوئنسرها کاربردی ترین انتخاب شما می شوند.
بازاریابان بر اساس نفوذ داده های عملکردی درست، متوجه فروش خوشایند یک فرد خلاق می شوند- آنها بررسی می کنند مخاطبانشان چه کسانی هستند، ترجیح می دهند چه جیزی را بخرند و از کجا بخرند. و در نتیجه تصمیم گیرندگان و ذینفعان ارشد تاکید و توجه بیشتری به پیشرفت اینفلوئنسرها و درکل به فعالیتهای بازاریابی دارند تا ضمانت کنند رویکرد منطقی را پیش گرفته اند.
۵- موفق ترین برندها رویکرد بلند مدتی برای اینفلوئنسر مارکتینگ اتخاذ می کنند
مانند هر نوع مارکتینگ دیگری، اینفلوئنسر مارکتینگ نیز برای موثربودن به زمان نیاز دارد و به دلایلی این موضوع خوب است. ارتباطات یکباره شکل نمی گیرند، مخصوصا ارتباطات با دوام. بنابراین به این تجربه به دید یک سرمایه گذاری در حال رشد نگاه کنید که در طول زمان نتیجه می دهد.
برنامه های بلندمدت سفیر باعث پیشرفت مداوم برند می شوند و شانس استفاده از چیزی که از نظر محتوا، پلتفرم و رزونانس محصول بهتر عمل می کند را به ما می¬دهد. همچنین اعتماد درونی در مصرف کننده ای که تایید مداوم را حق مشروع خود می داند ایجاد می شود.
زمانی که همکاری مدوام وجود داشته باشد، برندها این فرصت را دارند که افراد خلاق را نیز در فرایند مشارکتی دخیل کنند، تاکتیکی که برای برندسازی و داستان¬گویی موثر و کاربردی است.
اینفلوئنسرها با استفاده از ذکاوت خود در فروش میتوانند در مورد اینکه چه راهی و چه محصولی بیشتر تحول ایجاد می¬کند مشاوره دهند، زیرا آنها بهتر می دانند چه چیزی برای آنها و برای مخاطبانشان بهتر است.
از طرف دیگر، همکاری های کوتاه مدت نیز مزایایی دارند؛ با بودجه های کمتر سازگارند و امکان بررسی محتوا، متن و پیام اینفلوئنسرهای مختلف را در بازه¬های زمانی کوتاهتر برای بهینه سازی عملکرد میدهند.
همچنین سرمایه گذاری بر روی اینفلوئنسرهای در حال پیشرفت به برندها این فرصت را میدهد در همان ابتدای سفر آنلاین اینفلوئنسر ارتباطات مهم را توسعه دهند. و از مزایای داشتن مخاطبان جدید بهره مند شوند تا سهمی در راههای فروش آینده داشته باشند؛ زیرا خود آنها به عنوان یک راه ارتباطی مستقل رشد میکنند.
این رویکرد هر چه که باشد، هرچه برندها داده های عملکردی و کمپین های تبلیغاتی را بر اساس فروش های سنتی و تغییرات ثابت شده بهتر درک کنند ، نتیجه بهتر خواهد بود و تفاوتی ندارد که هدف بازگشت هزینه تبلیغات باشد یا بازگشت سرمایه.
نتیجه گیری
با خواندن این پنج دلیل، تاثیر مثبت این افراد در رشد برند و موفقیت بیشتر را متوجه شدید. حتما در توسعه برند خود از کمک اینفلوئنسرهای موثر استفاده کنید. در صورت انجام این کار، نفود و قدرت آنها را درک می کنید. خوشحال می شویم که نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما درمیان بگذارید.