ایمیل مارکتینگ

بهترین سرویس های ایمیل مارکتینگ

نداشتن استراتژی بازاریابی ایمیلی به مفهوم از دست دادن فرصت‌های فروش و تقویت روابط با مشتریان است. با توجه به اینکه بازاریابی ایمیلی ۴۳۰۰ درصد بازگشت سرمایه دارد، بنابراین یک سرویس ایمیل مارکتینگ مناسب می‌تواند علاوه‌ بر کاهش هزینه‌های کمپین‌های بازاریابی، بیشترین بازخورد را از بازار هدف داشته باشید.

اما طراحی و تدوین یک ایمیل تأثیرگذار آن‌قدرها هم کار ساده‌ای نیست و از طرفی بدون ابزار و سرویس‌های ایمیل مارکتینگ نمی‌توان نتایج را به‌ راحتی ارزیابی کرد. در این مقاله، به بررسی اهمیت یک سرویس ایمیل مارکتینگ مناسب می‌پردازیم و بهترین سرویس های ایمیل مارکتینگ خارجی و داخلی را به شما معرفی خواهیم کرد.

ایمیل مارکتینگ چیست و چرا اهمیت دارد؟

در بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) از ایمیل برای ارتقاء ارتباط با مشتریان مختلف استفاده می‌شود. در این روش، محصول یا خدمتی در یک ایمیل به مشتری هدف معرفی خواهد شد. با توجه به اینکه در این روش برای جامعه مشخصی از مخاطبان یک ایمیل اختصاصی ارسال می‌شود و ارسال آن نیز هزینه‌ مالی برای کسب‌وکار آن‌چنانی در مقایسه با روش‌های دیگر ندارد، بنابراین ایمیل مارکتینگ یکی از سودآورترین کانال‌های بازاریابی مستقیم خواهد بود.

هنگامی که می‌خواهید نام تجاری خود را معرفی کنید یا محصول و خدمتی خاص بفروشید، بهترین ابزار برای انجام یک کمپین مؤثر، بازاریابی ایمیلی است. با توجه به اینکه در این روش بازاریابی، مشتری یا مخاطب به خواست خود ایمیل شخصی‌اش را در اختیار کسب‌وکار قرار می‌دهد، می‌توان گفت که زمینه برای ارتباط بیشتر و عمیق‌تر با مشتری فراهم است. چون مشتری از قبل تمایل خود را برای برقراری ارتباط از طریق ایمیل، اعلام کرده است، بنابراین ایمیل مارکتینگ می‌تواند مؤثرترین شیوه‌ی بازاریابی باشد.

اهمیت سرویس ایمیل مارکتینگ مناسب

بازاریابی ایمیلی به تحقق سه هدف اصلی تبدیل (فروش محصولات و خدمات)، آگاهی از برند و ایجاد وفاداری در میان مشتریان فعلی و جدید کمک می‌کند. در این بین، یک سرویس ایمیل مارکتینگ مناسب می‌تواند روند کار را راحت‌تر کرده و با وجود قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد خود، گزارشات جامعی را در اختیار کسب‌‌وکارها قرار دهد.

هر کسب‌وکاری با در نظر گرفتن یکی یا هر سه هدف فوق، ایمیلی را برای مخاطبان خود ارسال می‌کند، بنابراین نوع گزارشات و نوع خدماتی که یک سرویس ارائه می‌دهد، برای ایجاد تغییرات اساسی در راستای بهبود کمپین تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت است.

کاربران، آدرس ایمیل خود را در فرم ثبت‌نام وب‌سایت و وبلاگ، عضویت در خبرنامه، دانلود مقاله و صفحات فرود درج می‌کنند و به این ترتیب کسب‌وکارها می‌توانند بانکی از ایمیل‌های مشتریان خود داشته باشند. ایمیل به خواست مشتری در اختیار سازمان مورد نظر قرار گرفته و در نتیجه بازاریابی برای این گروه کاملاً مؤثر و کاربردی خواهد بود.

شما لیستی از ایمیل‌هایی دارید که هر کدام یک مشتری بالقوه هستند، بنابراین بهتر است با بکارگیری یک ابزار اصولی و حرفه‌ای، ایمیلی آماده کنید که در اولین ارسال، بیشترین بازخورد مثبت را داشته باشد. اینجاست که اهمیت انتخاب بهترین سرویس‌ های ایمیل مارکتینگ نمایان می‌شود. چون این ابزارها تنها برای آنالیز کمپین ایمیل‌ مارکتینگ کاربرد ندارند و می‌توان از آن‌ها برای ساخت ایمیل، ارسال گروهی و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

ویژگی‌های یک سرویس ایمیل مارکتینگ خوب

یک سرویس ایمیل مارکتینگ مناسب باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده باشد که بیشترین کارایی را داشته و گزارش‌های کاملی را از رفتار مخاطب در اختیار شما قرار دهد. از جمله مهمترین مؤلفه‌هایی که در این روش بازاریابی اهمیت دارد و باید توسط سرویس ایمیل مارکتینگ نیز ارائه شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نرخ عضویت در خبرنامه ایمیلی / نرخ لغو عضویت
  • نرخ باز کردن ایمیل
  • نرخ پرش
  • نرخ کلیک روی لینک‌ها
  • نرخ تبدیل یا اقدام به عمل

با توجه به اینکه هر کدام از موارد ذکر شده در فوق، برای ارزیابی یک کمپین ایمیل مارکتینگ ضروری است، یک سرویس ایمیل مارکتینگ خوب باید تمامی گزارشات فوق را ارائه کند.

معرفی بهترین سرویس های ایمیل مارکتینگ خارجی

سرویس‌های ایمیل مارکتینگ بسیاری طراحی شده‌اند که هدف همگی آن‌ها بهبود فرایند ساخت و ارسال ایمیل‌ است. چالش اصلی این‌جاست که تمامی این سرویس‌های ایمیل مارکتینگ پولی هستند و برای پرداخت هزینه‌ی دلاری با مشکلات زیادی روبرو خواهید بود.

از جمله بهترین سرویس‌های ایمیل مارکتینگ خارجی که در سال ۲۰۲۱ جزو برترین‌ها بوده‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Constant Contact

یکی از بهترین سرویس ‌های ایمیل مارکتینگ است که کاربری بسیار آسانی دارد و به راحتی می‌توانید لیستی از ایمیل‌های مخاطبان، الگوهای ایمیل، تقویم بازاریابی و بسیاری موارد دیگر را در آن ایجاد کنید. هزینه استفاده از Constant Contact از ۲۰ دلار در ماه آغاز می‌شود.

  • Sendinblue

یک نرم‌افزار بازاریابی برای پیام‌کوتاه و ایمیل و جزو سریع‌ترین پلتفرم‌های بازاریابی ایمیلی در اروپاست. استفاده از این پلتفرم بسیار ساده است و می‌توانید ایمیل‌های جذاب و بسیار زیبا بسازید و در صورت نیاز به‌راحتی آن‌ها را ویرایش کنید. با این سرویس می‌توانید روزانه حداکثر ۳۰۰ ایمیل را به‌صورت رایگان ارسال کنید. هزینه استفاده از Sendinblue از ۲۵ دلار در ماه آغاز می‌شود.

  • Drip

یک نرم‌افزار ایمیلی یک‌پارچه است که به شما اجازه استفاده از فرم‌های مختلف پاپ‌آپ را می‌دهد. این سرویس خدمات پشتیبانی رایگان دارد اما برای استفاده از خدمات ایمیلی باید حداقل ماهانه ۴۹ دلار پرداخت کنید.

  • ConvertKit

در این سرویس می‌توانید مشترکان علاقمند به خرید را دسته‌بندی کرده و به‌این‌ترتیب برای آن‌ها ایمیل‌هایی با هدف مشخصی ارسال کنید. ConverKit دارای یک دوره آزمایشی رایگان ۱۴ روزه است، اما پس از آن برای استفاده باید ماهانه ۲۹ دلار پرداخت کنید.

  • AWeber

این سرویس دارای فیچرهایی فوق‌العاده‌ نظیر RSS و AMP است و بخشی برای دسته‌بندی مشترکین دارد. این برنامه برای ارسال ۵۰۰ ایمیل در روز رایگان است اما برای استفاده از خدمات بیشتر باید ماهانه ۱۹ دلار پرداخت کنید.

  • GetResponse

این سرویس طراحی بسیار ساده‌ای داشته و ایجاد یک کمپین ایمیل مارکتینگ را برای مبتدیان آسان کرده است. تست A/B، ردیابی لغو اشتراک، فرم‌هایی برای پاسخگویی و دسته‌بندی مشترکان از جمله امکانات GetResponse است. دوره آزمایشی ۳۰ روزه است اما برای استفاده‌ی بیشتر باید ماهانه ۱۵ دلار پرداخت کنید.

  • Mailchimp

یکی از محبوب‌ترین ارائه‌دهندگان سرویس‌های ایمیل مارکتینگ در حهان است و که بخشی از خدمات آن به‌صورت کاملاً رایگان ارائه می‌شود. این سرویس با سیستم‌هایی چون WordPress، Mabento و Spotify سازگار است. هزینه این سرویس برای ۵۰۰ مشترک در روز ماهانه ۱۰ دلار است و با افزایش تعداد مشترکین، بیشتر خواهد شد. دسترسی نامحدود Mailchimp ماهانه ۲۹۹ دلار هزینه دارد.

نجوا یکی از سرویس های ایمیل مارکتینگ ایرانی

در قسمت های قبلی به معرفی چندی از سرویس های ایمیل مارکتینگ پرداختیم. اما خوشبختانه این امکان با یک پلتفرم ایرانی نیز مهیا شده است. با استفاده از سرویس های ایرانی نیز می توانید برای بهبود کسب و کار خود و بازاریابی برای برند، ایمیل های مختلفی به لیست مخاطبان خود ارسال کنید.

یکی از سرویس های ایمیل مارکتینگ ایرانی نجوا است که می توانید از امکانات موجود در این سرویس استفاده کرده و کمپین های ایمیل مارکتینگ خود را به بهترین شکل ممکن پیش بروید. اگر به دنبال یک سرویس ایرانی در این حوزه هستید، نجوا گزینه مناسبی برای شما به حساب می آید. در پلن رایگان این سرویس محدودیت تعداد مخاطبین وجود ندارد. اما تنها می توانید در یک ماه ۳۰۰۰ ایمیل ارسال کنید و برای این که بتواند این تعداد را افزایش دهید لازم است تا از پلن های پولی این سرویس استفاده کنید.

اگر محتوا پادشاه است، ایمیل مارکتینگ وزیر است!

ایمیل مارکتینگ در میان انواع روش‌های بازاریابی، بیشترین میزان نرخ بازگشت سرمایه را دارد، پس بی‌دلیل نیست که تا این اندازه برای متخصصان دیجیتال مارکتینگ مهم است. اما نباید این نکته را فراموش کنید که محتوای منتشر شده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود و شخصی‌سازی ایمیل‌های ارسالی به رشد گروه مخاطبان و کاهش نرخ لغو عضویت کمک خواهد کرد. برای ارسال یک ایمیل، می‌توانید از سرویس های ایمیل مارکتینگ خارجی استفاده کنید که در این مقاله معرفی شد، اما نه تا زمانی‌که امکان دسترسی به یک سیستم ایرانی مانند نجوا برای شما فراهم است.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی برخی از بهترین سرویس های ایمیل مارکتینگ پرداختیم. با استفاده از این روش بازار یابی می توانید کسب و کار خود را بهبود داده و شانس بیشتری برای فروش محصولات و یا مدیریت آن داشته باشید. با مطالعه این مطلب دانستید که از یک سرویس ایمیل مارکتینگ حرفه ای چه انتظاراتی باید داشته باشید. امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

نظراتتان را با ما در میان بگذارید ...