تجارت

تجارت خودکار و نرم افزارهای مفید در این حوزه

 همونطور که میدونید تجارت و کسب و کار شکل های مختلفی داره که تجارت B2C یکی از اونا هست. تجارت B2C یکی از قدیمی ترین روشهای کسب و کار هست که توی اون فروشنده یا تولیدکننده از یک طرف و مصرف کننده یا خریدار از طرف دیگه با هم در ارتباط هستن. از اونجایی که امروزه اکثر خرید و فروش ها به صورت اینترنتی و آنلاین انجام میشه، ممکنه یه فروشنده، هم زمان لازم باشه با چند خریدار در ارتباط باشه. مطمئناً با روش‌های قدیمی نمیشه این کار رو انجام داد. پس نیاز به یه سری نرم افزارهایی داریم که بتونه بهمون کمک کنه.

همین که ما میایم برای خرید و فروش از نرم افزارها استفاده می کنیم، در واقع اومدیم تجارتمون رو خودکار کردیم.

به عبارت دیگه یه سری نرم افزارها بهمون کمک میکنن که بدون دخالت خودمون و با یه برنامه از پیش تعیین شده کاری رو که قراره خودمون انجام بدیم به جای ما انجام میدن.

 تجارت خودکار چیه؟

 تجارت خودکار در واقع نقطه مقابل همون روش های خرید و فروش قدیمیه. تو روش های خرید و فروش قدیمی یه نفر به عنوان فروشنده از یه طرف تلاش می‌کرد محصول را به فروش برسونه و یه نفر به عنوان خریدار یا مصرف کننده با توجه به نیازش، اقدام به خرید می‌کرد.

اما وقتی که تجارت به صورت خودکار باشه این فاصله خیلی کوتاه تر میشه، یعنی یه سری نرم افزارها به کمک ما به عنوان فروشنده میان و اطلاعات محصولمون را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دن. از طرف دیگه مصرف کننده هم با کمک این نرم افزارها به دنبال نیازهای خودش میره و کالایی رو که نیاز داره از این طریق خریداری می‌کنه.

 خودکار شدن تجارت فواید زیادی داره. اول اینکه توی وقتتون صرفه جویی می کنه و دیگه نیاز نیست برای خرید نیاز هاتون از خونه بیرون برید یا وقت زیادی را صرف کنید. البته هیچ چیز نمیتونه جای ارتباط چشمی بین فروشنده و خریدار رو بگیره.

در واقع وقتی من از نزدیک با فروشنده در ارتباط باشم بهتر میتونم نسبت به جزئیات محصول اطلاعات کسب کنم و البته فروشنده توی روش های قدیمی بهتر می تونست خریدارو نسبت به خرید متقاعد کنه. اما به هر حال با توجه به شرایط کنونی و اینکه فناوری ها روز به روز دارن پیشرفته تر میشن، نیاز به اینه که از تجارت خودکار استفاده کنیم.

 مسلماً تجارت خودکار تفاوت‌های عمده‌ای با تجارت های قدیمی داره. توی تجارت‌های خودکار هر دو طرف یعنی چه فروشنده و چه خریدار باید اطلاعات بیشتری داشته باشن. مثلاً اگه من قراره یه سری نرم افزار رو برای فروش ارائه کنم باید بدونم که چطور با کمک برنامه های الکترونیک محصولو به فروش بگذارم و از طرف دیگه خریدار باید بدون چطور با کمک نرم افزارهای موجود نیازش رو برطرف کنه و خریدش رو انجام بده. به علاوه توی تجارتای خودکار یکم کار فروشنده سخت تر میشه.

چون باید از طریق عکس، فیلم و روش های دیگه به شکل غیر حضوری محصولش رو برای خریدار به نمایش بذاره و جوری اون رو نشون بده که خریدار بتونه از طریق عکس یا فیلم جزئیات محصول رو به درستی ببینه و بدونه که آیا این محصول همون چیزیه که می خواسته یا نه. البته خب این کار برای خریدار هم کمی مشکله. چون معمولاً اغلب خریدارها نمیتونن از توی فضای اینترنت یا خریدهای آنلاین به راحتی تشخیص بدن که جنسی که دیدن آیا همونیه که با نیازشون یکی هست.

 فواید تجارت خودکار

تجارت‌های خودکار مسلما فواید زیاد داره، هرچند که در کنارش ممکنه مشکلات زیادی هم وجود داشته باشه. اما به هر حال توی دنیای امروز باید با اونا کاملا آشنایی داشته باشیم و اگه کسب و کاری داریم، به سمت خودکار پیش ببریم.

از جمله فواید تجارت خودکار یکی اینکه برند شما رو خیلی مطرح میکنه.

شما از طریق ایمیل می تونی با مشتری در ارتباط باشی. در واقع وقتی محصول رو میفروشی، از مشتری می خوای از طریق ایمیل نظرش رو راجع به محصول شما ارائه بده. وقتی من نظرمو براتون فرستادم پس دیگه آدرس ایمیل مشتری رو داری. از این به بعد هر موقع لازم باشه از طریق ایمیل می توند این کالا رو برای مشتری تون تبلیغ کنین.

یکی از فواید جالب تجارت خودکار اینکه خطای انسانی نداره. در واقع شما یه بار یه برنامه ای رو از پیش طراحی می کنی و بر اساس نیاز هاتون برنامه‌ریزی می‌کنی، از اون به بعد دیگه برنامه طبق اون هدفی که بهش داده شده عمل میکنه و اینجوری درصد خطای انسانی کمتر میشه. 

نظراتتان را با ما در میان بگذارید ...