قیمت-گذاری

۴ تکنیک رایج در قیمت گذاری 

۴ تکنیک رایج در قیمت گذاری 

1. پکیج محصولات

مطالعات دانشمندان ثابت کرده که تنوع محصولات، انتخاب را برای خریدار سخت می‌کند و اونارو و گیج میکنه واسه همین بعضی از برند ها پکیج خدماتی ارائه میدهند.

2. تخفیف

بسته به اینکه چه هدفی دارید گذاشتن تخفیف میتونه راهکار خوبی برای جلب توجه مشتری باشه.

گذاشتن تخفیف به هر مناسبتی در هر فصلی روی محصولاتتون باعث میشه مشتری ها به سمت شما کشیده بشن و اگه کیفیت کار خوبی داشته باشید مشتری دائمیه شما میشن .

3. روان‌شناختی

این ذهن انسانه که تصمیم میگیره بعد از دیدن قیمت ،خرید کنه یا نه!

وقتی قیمت یک محصول 199 هزار تومان باشه ناخودآگاه انسان به سمت 100 هزارتومان کشیده میشه و انگار نه انگار که فقظ 1000 تومان با 200 هزار تومان فاصله داره .

و ذهن اینجوری فریب میخوره و این یک ترفند قیمت گذاریه.

4. فریمیوم (Freemium)

رادیو جوان را مثال بزنیم. استفاده از این پلتفرم رایگان است. می‌توانید بدون پرداخت هزینه، هر اهنگی را که می‌خواهید، گوش کنید؛ اما اگر می‌خواهید از شر تبلیغات زیاد آن خلاص شوید، چاره کار تهیه‌کردن اکانت پولی آن است.تا کاربر بتواند استفاده راحت تری از این برنامه داشته باشد.

اگه میخواین کسب و کارتون رونق بگیره باید برای محصولاتتون قیمت تعیین کنید. قیمتی که معقول باشه نه خیلی پایین باشه که حس بی کیفیتی بده نه اونقدر بالا باشه که مشتری از خرید پشیمون بشه .

نظراتتان را با ما در میان بگذارید ...