سوشال مارکتینگ

آنچه باید درباره سوشال مارکتینگ بدانید

سوشال مارکتینگ چیست  =  بازاریابی اجتماعی

Social marketing

در روش سوشال مارکتینگ از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات و فروش استفاده می‌کنند. اخیرا افراد زمان بیشتری را در شبکه‌های اجتماعی ( اینستاگرام. تلگرام. واتساپ و …)  می گذرانند و این ابزارها به راحتی در دسترس همگان است که این خود امتیاز مثبتی برای ارتقا کسب و کارها و وب سایت ها است و تعداد اشتراک گذاری و لایک های آنان باعث ارتباط  بیشتر با کاربران و افزایش تعامل با آنان است و با این روش محتوای تولید شده بارها و بارها دست به دست می‌شود و کسب و کار بر سر زبان‌ها می افتد و اعتبار وشهرت آن افزایش پیدا می کند.

سوشال مارکتینگ

یکی از اصول مهم در سوشیال مارکتینگ :   ایجاد محتوای مفید وجذاب است که افراد خواهان اشتراک‌گذاری آن باشند هرچقدراشتراک گذاری بیشتر شود مخاطبان افزایش پیدا می کند و اعتبار کسب و کار نیز بالاتر خواهد رفت و بازدید ازسایت بیشتر می‌شود و در نهایت فروش محصول بیشتری اتفاق خواهد افتاد.

چرا استفاده از سوشیال مارکتینگ مهم است؟

سوشیال مارکتینگ در کسب کار اهمیت فوق العاده ای دارد اما اکثر صاحبان کسب و کار درک درستی از شبکه های اجتماعی و کاربران آنها ندارند شبکه های اجتماعی باعث معروفیت بیشتر کسب و کار می شود، به گونه ای که صاحبان کسب و کار فعالیت برند را به کاربران نشان داده و ارتباط خود با آنها را از این طریق پیگیری می کنند.

اگر در شبکه های اجتماعی فعالیت نمی کنید، با گذشت زمان مخاطبان بیشتری را از دست می دهید اما اگر قوانین اصولی سوشیال مارکتینگ را به کار گیرید و تعداد مخاطبان را افزایش دهید بعد از مدتی آنها را به خریداران واقعی تبدیل خواهید کرد.

اما به یاد داشته باشید که داشتن صفحات مجازی در شبکه های اجتماعی بدون فعالیت مداوم و حرفه ای هیچ ارزشی نخواهد داشت.

بیزنس های کوچک برای جذب مخاطب بیشتر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، اما اکثر صاحبان کسب و کار نمی دانند کدام شبکه اجتماعی برایشان مفید تر است! کاربرانی که به صورت آنلاین خرید می کنند، برندهایی که حضور پررنگ تری در شبکه های اجتماعی دارند را ترجیح می دهند.

مزایای استفاده از سوشیال مارکتینگ :

– وجود مخاطبان زیاد و در دسترس

– فراهم سازی امکان ارتباط بهتر با مشتریان

– افزایش شهرت در شبکه های اجتماعی

  1. – برند سازی در شبکه های اجتماعی
  2. سود آفرینی و افزایش فروش به کمک شبکه های اجتماعی
  3. افزایش ترافیک سایت با جذب کاربران شبکه های اجتماعی
  4. کاهش هزینه برای تبلیغات
  5. دریافت دیدگاه مشتری و تعامل با آن‌ها
  • تبلیغات همسان و کاربرپسند
  • بازاریابی با نرخ جذب بالا و هدفمند
  • افزایش نفوذ و آگاهی از برند

 بهترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی کدام است؟

فیس بوک    گوگل پلاس     توییتر     یوتیوب اینستاگرام      لینکدین      پینترست

روند مدیریت شبکه‌های اجتماعی :  

  1. برای موفقیت در این زمینه باید با قوانین شبکه های اجتماعی آشنا باشید و اگردر این زمینه سر رشته ای ندارید بهتر است آنرا به متخصصان این کار بسپارید.

ابتدا عضو شبکه آجتماعی مورد نظر شده و اطلاعات لازم را کامل میکنیم عکس پروفیل دلخواه را انتخاب میکنیم اکنون  یک صفحه برای قرار دادن مطالب دلخواه آماده است محتوای آماده شده را در قالب پست در صفحه قرار میدهیم و با توجه به تقویم زمان‌بندی محتوایی( روزانه یا هفتگی)  این کار را ادامه میدهیم تم و لایوت صفحه را رعایت میکنیم.

2. از متن روان و تصاویر زیبا و فیلم های جذاب و اینفوگرافیک استفاده کنید

سعی کنید مطالبتان آپدیت باشد و اطلاعات سوخته در اختیار مردم قرار ندهید

3. با روش های افزایش جذب کاربر( مسابقه، رای‌گیری و…) میتوان تعداد مخاطبان را افزایش داد.

4. حتما به ساعتی که مطالب خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید دقت کنید چرا که بازده فعالیت تان را افزایش میدهد( به عنوان مثال پس از ساعت ناهار، اکثر افراد به دنبال پست های سرگرم کننده و خنده دار هستند تا ساعاتی را به استراحت بپردازند و از مشغله های کاری به دور باشند اگر در این ساعات، مقاله ای بگذارید حتی اگر بسیار مفید باشد مورد استقبال قرار نخواهد گرفت )

5.باید تبلیغات خارج از پیج انجام شود

6.بعد از مدتی  ارائه گزارش، تحلیل و ارزیابی پیج صورت گیرد

روش های جذب کاربر در سوشال مارکتینگ به شرح زیر می باشد:

  • برای کاربران صفحه خود سوالاتی را طرح کنید سوال ها باید باعث فعالیت کاربران برای گذاشتن کامنت و لایک بیشتر شود، این تکنیک ساده ترین راه  برای بازاریابی اینترنتی می باشد.
  • سعی کنید در پست های خود مطالب جذاب و مفید بگذارید تا کاربران با مشاهده مطالب و پست های جالب مجدد به صفحه شما باز گردند.
  • آدرس وب سایت خود را حتماً در قسمتی از عکس قرار دهید
  • محتواهای مناسب را در زمان های مناسب در صفحه خود قرار دهید
  • با رعایت همین نکات ریز و ساده می توانید کسب و کار خود را گسترش داده و مشتریان زیادی را به دست آورید.

معیار موفق بودن ارتباط کاربران با کسب و کار شما از طریق سوشال مدیا:

۱.تعداد لایک پست ها

در شبکه های اجتماعی هرچقدر تعداد لایک پست های گذاشته شده بیشتر باشد امکان دیده شدن پست ها هم افزایش می یابد. زمانی که برای پست خود هشتگ انتخاب می کنید اگر آن پست با همان هشتگ تعداد لایک زیادی دشته باشد آن پست شما به ۹ پست برتر آن هشتگ رسیده و امکان دیده شدن آن به میزان زیادی افزایش می یابد.(این الگوریتم در اینستاگرام بسیار مشهود است.)

۲.تعداد به اشتراک گذاشتن پست ها

هر مقدار که تعداد به اشتراک گذاشتن پست شما در شبکه های اجتماعی بیشتر باشد موجب افزایش بازدید شده و محتوای شما توسط کاربر بیشتر دیده می شود.

۳.تعداد نمایش پست

برای آنکه محتوای شما شانس بیشتر دیده شدن داشته باشد تعداد نمایش پست دارای اهمیت می باشد و تعداد نمایش پست نشان دهنده آن است که چه تعداد کاربرهای (توسط لایک وکامنت) شما محتوا را دیده اند.

۴.تعداد کامنت پست ها

هرچه تعداد نظرات فالوورها و کامنت ها بیشتر باشد نشان دهنده ی جذابیت محتوا برای مخاطبان و همچنین کیفیت جملات شما در کپشن پست ها می باشد.

۵.تعداد بازدید از پروفایل

شبه های اجتماعی مانند لینکدین امکان مشاهده تعداد بازدید از پروفایل را دارا می باشد. گرچه تعداد بازدید از پروفایل برند شما نسبت به بقیه ی شاخص ها دارای اهمیت زیادی نباشد اما میزان علاقه ی افراد به بازدید از صفحه ی شما را نشان می دهد.

نتیجه گیری:

یکی از روش های تاثیرگذار برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو و سئو سایت  اشتراک گذاری صفحات و اخبار کسب و کار در شبکه های اجتماعی است.هرچه تعداد مخاطبین بیشتر باشد لایک و کامنت بیشتر خواهد بود و جذابیت پست ها باعث انتشار آن بین کاربران خواهد شد که این امر موجب ایجاد سیگنالهای شبکه های اجتماعی شده و باعث بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو می شود.

نظراتتان را با ما در میان بگذارید ...