یوتیوب

نحوه کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد همیشه لذت‌بخش است، مخصوصاً در کاری که به آن علاقه هم داشته باشیم. مثلاً کسب درآمد از یوتیوب که می‌توانیم تخصصی که داریم را در قالب ویدیوهایی روی یوتیوب منتشر کنیم و درآمد کسب کنیم. اما زمانی که در مورد درآمدزایی با یوتیوب صحبت می‌کنیم، پای کسب درآمد دلاری هم به میان می‌آید. اینکه می‌توانیم به صورت دلاری درآمدهای خیلی خوبی کسب کنیم. اما کسب درآمد از یوتیوب در ایران با چالش‌ها و مشکلاتی همراه است.

به دلیل اینکه برخی از سرویس‌های گوگل برای کشور ما تحریم شده و یوتیوب هم یکی از سرویس‌های بسیار خوب گوگل است، در نتیجه ما نمی‌توانیم به صورت مستقیم برای کسب درامد از یوتیوب اقدام کنیم که من سعی می‌کنم مواردی که نیاز باشد رو در ادامه توضیح بدم. هرچند در حال حاضر و در ایران، افراد زیادی هستند که به بحث کسب درآمد از یوتیوب روی آورده‌اند و اتفاقاً برخی از آن‌ها، به درآمدهای بسیار خوبی هم رسیده‌اند.

چرا کسب درآمد از یوتیوب ؟

همانطور که می دانید یکی از روش های کسب درآمد دلاری کسب درآمد از یوتیوب است. با توجه به شرایط اقتصادی کشورمان و ارزش بالایی که دلار دارد این مدل کسب درآمد از اینترنت یکی از پر درآمد ترین و پولساز ترین روش هایی است که می توانید در ایران به درآمد های زیادی در ماه برسید.

تنها دلیل این که به شما پیشنهاد می کنم از یوتیوب درآمد زایی کسب کنید این است که پولی که در میارید به دلار است. اگر بتوانید در ایران به دلار کسب درآمد کنید درآمدتان چندین و چند برابر درآمد فعلی تان خواهد شد.

آیا کسب درآمد از یوتیوب برای ایرانی ها امکان‌پذیر است؟

بله، اما کمی مشکل است. در اینجا می‌خواهیم به بحث نحوه کسب درآمد از یوتیوب در ایران بپردازیم. ما در ایران، نمی‌توانیم به صورت مستقیم، از یوتیوب درآمد داشته باشیم و قابلیت کسب درآمد آن را فعال کنیم. تحریم‌ها این اجازه را به ما نمی‌دهند. خیلی‌ها فکر می‌کنند با استفاده از ساخت شماره مجازی و تأیید آن، کار کسب درآمدشان شروع می‌شود. اما واقعیت چیز دیگری است. برای کسب درامد از یوتیوب، باید شخص قابل اعتمادی را در خارج از کشور (مثلاً یکی از کشورهای اروپایی مثل ترکیه) داشته باشید.

در ادامه از آن شخص بخواهید که با شماره‌ی خود، ایمیلی را برای شما بسازد و آن را تأیید کند. دقت داشته باشید که فقط از این ایمیل، باید برای ساخت اکانت یوتیوب و گوگل ادسنس‌تان استفاده کنید. در واقع تمامی اطلاعات شما در گوگل ادسنس و یوتیوب، باید شبیه هم باشد. هر گونه اشتباهی در این مورد، باعث می‌شود که گوگل حساب شما را تأیید نکند. این مورد بسیار بسیار مهم است.

اما نکته‌ی مهم دیگر!

دقت کنید که به هیچ‌وجه با آی‌پی ایران، وارد یوتیوب و گوگل ادسنس‌تان نشوید. همیشه باید از VPN یا VPS کشوری استفاده کنید که به نام آن کشور ثبت‌نام کرده‌اید. اگر تغییر آی‌پی به تعداد بالا انجام شود، امکان مسدودشدن حساب‌تان زیاد است. مثلاً نباید به این صورت باشد که یک‌بار با آی‌پی فرانسه، یک‌بار با آی‌پی آلمان و همینطور با آی‌پی‌های مختلف وارد اکانت‌تان شوید. چراکه احتمال از دست‌رفتن اکانت‌تان افزایش می‌یابد.

چگونه به روش یوتیوبرهای حرفه ای از یوتیوب کسب درآمد کنیم؟

همان طور که می دانید یکی از مهمترین اصول کسب درآمد از طریق یوتیوب این است که کانالی داشته باشید که ویدیوهای جذابی داشته باشد. در این قسمت قصد دارم شما را با صفر تا صد کسب درامد از یوتیوب آشنا کنم.

جذاب بودن ویدیو ها برای کسب درآمد از یوتیوب بسیار مهم و حیاتی است. چون قراره از طریق افزایش بازدید ویدیوها و تعداد دنبال کنندگان کانال مان کسب درآمد داشته باشیم. در ادامه روش هایی را می گویم که بتوانید از طریق یوتیوب دقیقا مثل یوتیوبر های حرفه ای کسب درآمد کنید.

ویدیوهای آموزشی تولید کنید

یکی از جذاب ترین موضوعات برای مردم آموزش است. بله ویدیوهای آموزشی همه جای دنیا در هر پلتفرم یا شبکه اجتماعی طرفداران خاص خودش را دارد. سعی کنید در حوزه ای که تخصص دارید آموزش دهید. آموزش های خاص یا آموزش هایی عمومی تر که نیاز اصلی مردم است.

به عکس زیر نگاه کنید. ببینید ویدیو اول چه عنوانی دارد و چقدر هم دیده شده است. آموزش دادن چیزهایی که واقعا مردم دنبالش هستند باعث می شود بازدید ویدیوهای شما به شکل ناگهانی افزایش یابد.

ویدیوهای بهترین ها تولید کنید

بهترین ها هم همیشه برای مردم جذاب بوده است. بهترین گوشی های موبایل، بهترین فیلم ها، بهترین روش های درآمدزایی و … همیشه مورد توجه خیلی ها قرار گرفته است. تاپ تن ها یا معرفی 10 تا از برترین ها هم یکی از بهترین روش ها برای تولید ویدیو های جذاب است.

درست مثل تصویر زیر که می بینید ویدیوی اول چقدر بازدید داشته است. کانال هایی که کلا ویدیوهای بهترین ها تولید می کنند زیاد هستند و شما هم از این روش می توانید برای تولید ویدیوهای جذاب استفاده کنید.

ویدیوهای نقد و بررسی تولید کنید

یکی دیگه از پر طرفدار ترین موضوعات نقد و بررسی است. از نقد و بررسی گوشی های موبایل گرفته تا فیلم های ایرانی و خارجی! همیشه نقد و بررسی برای مردم جذاب بوده است. شما با تولید ویدیو های نقد و بررسی می توانید بازدید کانال یوتیوب خود را به صورت شگفت انگیزی بالا ببرید.

تا دلتان هم بخواهد موضوع برای نقد کردن  وجود دارد. فقط باید فکر کنید چه موضوعاتی برای نقد و بررسی کردن می تواند برای مردم جذاب باشد.

ویدیوی گیم پلی منتشر کنید

یکی از بهترین روش ها برای تولید محتوا در یوتیوب، تولید ویدیوهایی مربوط به گیم پلی یا نمایش اطلاعات و مشخصات بازی های جدید بسیار محبوب است. ویدیوهایی که مربوط به بازی های جدید پرطرفدار باشند در یوتیوب بسیار ویو می خورند.

از بررسی محصولات ویدیو تهیه کنید

یکی دیگر از سری ویدیوهایی که محبوب و پر طرفدار می شود ویدیوهایی است که مربوط به نقد و بررسی محصولات می باشند. حتما این نوع ویدیوها را در یوتیوب زیاد دیده اید. نمونه ایرانیش هم در سایت دیجی کالا بخش دیجی مگ زیاد دیده می شود. سعی کنید از محصولات جدید مثل سری جدید گوشی های آیفون یا سامسونگ که خیلی طرفدار دارند نقد و بررسی ویدیویی درست کنید و در کانال یوتیوب خود منتشر کنید.

اگر بتوانید ویدیوهای پربازدیدی در این زمینه تولید کنید در آینده به راحتی می توانید از طریق همکاری در فروش که در ادامه بیشتر در موردش توضیح می دهم کسب درآمد میلیونی در ماه داشته باشید. حتی اگر گزینه کسب درآمد از یوتیوب کانال خود را فعال نکرده باشید.

از عنوان های جذاب برای ویدیوها استفاده کنید

درست مثل تصویری که در بالا در مورد ویدیوی آموزش کباب کوبیده بود باید برای ویدیوی خود عنوانی انتخاب کنید که جذاب باشد و باعث شود افراد بیشتری ترغیب به دیدن ویدیوهای شما شوند. عنوان همیشه در هر جا مهم بوده و در یوتیوب هم مهم خواهد بود.

اگر ویدیوی شما عنوان خوبی نداشته باشد انتظار نداشته باشید که دیده شود. حتی اگر محتوای خیلی خوبی هم در ویدیوی شما ارائه شده باشد!

از عکس های سفارشی برای ویدیوهای خود استفاده کنید

بعد از عنوان، جذاب ترین چیزی که باعث می شود ویدیو شما دیده شود تصویر اولیه آن است. که به آن عکس سفارشی یا Custom Thumbnail  می گویند. در حالت عادی بعد از آپلود شدن ویدیوی شما در یوتیوب یکی از شات های ویدیو روی عکس اولیه آن قرار می گیرد که شما می توانید عکس ویدیو خود را جداگانه درست کنید و روی آن قرار دهید.

به عکس زیر نگاه کنید. این عکس که روی این ویدیو به صورت سفارشی قرار داده شده است باعث شده بیشتر دیده شود. همان طور که می بینید علاوه بر عنوان ویدیو، این عکس به جذاب شدن ویدیو بیشتر کمک کرده است.

از وب سایت یا دیگر شبکه های اجتماعی استفاده کنید

اگر وب سایت دارید حتما مخاطبان خود را برای بیشتر دیده شدن ویدیو ها به کانال یوتیوب تان دعوت کنید. همچنین یکی از بهترین راه کارها برای بیشتر شدن بازدید ویدیوهای تان این است که مستقیما از ویدیو های یوتیوب خود در وب سایت تان استفاده کنید.

اگر هم در دیگر شبکه های اجتماعی فعال هستید ویدیو های خود را در آن ها به اشتراک بگذارید تا بیشتر دیده شوند.

با دنبال کنندگان کانال خود در تعامل باشید

سعی کنید با دنبال کنندگان کانال خود همیشه در تعامل باشید. اگر کامنتی دریافت می کنید حتما به آن پاسخ دهید. بعضی وقت ها بهتر است از آن ها بپرسید که بیشتر به چه موضوعاتی علاقه مند هستند که شما هم در همان موضوع تولید ویدیوهای خود را انجام دهید.

9 روش عالی برای کسب درآمد میلیونی از یوتیوب

روش های زیادی برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد که تا اینجا اصلی ترین و مهمترین روش کسب درآمد از یوتیوب یعنی راه اندازی کانال در یوتیوب و کسب درآمد از طریق آن را به شما گفتم. از این به بعد راه های پول درآوردن از یوتیوب و آموزش کسب درآمد از یوتیوب در ایران به شیوه های دیگر را با هم مرور می کنیم.

کسب درآمد از گوگل ادسنس از طریق یوتیوب

یکی از راه های کسب درآمد از یوتیوب استفاده از گوگل ادسنس است. در واقع بدون گوگل ادسنس درآمد شما از یوتیوب بالا نخواهد بود. بعضی از دوستان فکر می کنند به ازای هر هزار بازدیدی که از ویدیو های شان می گیرند می توانند درآمد خوبی از یوتیوب داشته باشند. در صورتی که اینطور نیست!

روش اصلی کسب درآمد از یوتیوب نمایش تبلیغات و کلیک روی آن ها توسط بازدید کنندگان در ویدیوهای شماست. یعنی شما باید گوگل ادسنس خود را فعال کنید و به کانال یوتیوب خود ارتباطش دهید تا از کلیک روی تبلیغاتی که در ابتدای ویدیوهای شما به نمایش در می آید کسب درآمد کنید.

همکاری در فروش محصولات

یکی از بهترین روش های کسب درآمد از طریق یوتیوب کسب درآمد از همکاری در فروش محصولات است. شما می توانید از طریق بازاریابی محتوا و همکاری در فروش محصولاتی از یوتیوب کسب درآمد داشته باشید.

به عنوان مثال در تصویر زیر ویدیویی مربوط به آموزش راه اندازی یک استودیو خانگی و تجهیزات لازم آن را می بینید. دختری که در این ویدیو می بینید طریقه راه اندازی یک استودیو خانگی را آموزش می دهد و در ویدیو تجهیزات لازمه را معرفی می کند. در قسمت توضیحات ویدیو هم لینک خرید محصولات معرفی شده در ویدیو که خودش داره ازش استفاده می کند را گذاشته است.

از این طریق همکاری در فروش انجام می دهد. این یکی از بهترین روش های بازاریابی محتوا محسوب می شود. معرفی محصول در لابه لای محتوای آموزشی!

شما هم از این روش می توانید با شرکت های همکاری در فروش کالا، همکاری داشته باشید و به عنوان مثال همکاری در فروش دیجی کالا راه اندازی شده است و می توانید تعداد زیادی از محصولات دیجی کالا را به صورت واسطه ای از طریق معرفی آن ها در ویدیو بفروش برسانید.

فروش محصولات

اگر محصولاتی دارید می توانید طریقه استفاده از آن ها را آموزش دهید و از این طریق مردم را ترغیب به خرید آن ها کنید. یکی از بهترین روش ها برای فروش محصولات آموزش استفاده از آن ها به صورت ویدیویی است.

چون با آموزش استفاده از آن ها مزیت های محصول هم آشکار می شود و این باعث می شود تعداد زیادی از مخاطبان محصول شما را بخرند.

طی تحقیقات انجام شده بیش از 70 درصد از مصرف کنندگان محصولات پس از دیدن ویدیوی آموزش استفاده از آن، ترغیب به خرید آن محصول شده اند.

پس این هم یکی از بهترین روش ها برای کسب درآمد از یوتیوب به صورت غیر مستقیم است. توجه داشته باشید در این روش و دو روش معرفی شده قبلی هیچ نیازی به دور زدن تحریم ها و باز کردن حساب ارزی نیست! شما فقط به کمک یوتیوب دارید کسب درآمد می کنید همین و بس.

تبلیغات اسپانسری

زمانی که تعداد مخاطبان کانال یوتیوب شما افزایش پیدا کند منبع خوبی برای تبلیغات برندهای مطرح می شود. شما با دریافت تبلیغات برندهای مختلف و معرفی محصولات و خدمات آن ها در ویدیوهای خود می توانید از یوتیوب کسب درآمد داشته باشید.

برای دریافت سفارش تبلیغات از برندهای مختلف هم نیاز نیست خودتان اقدام کنید! مطمئن باشید اگر تعداد مخاطبان کانال شما افزایش پیدا کند و شما به یک فرد تاثیر گذار تبدیل شوید آن ها خودشان به سمت شما می آیند و پیشنهاد همکاری می دهند.

افزایش بازدید سایت از طریق یوتیوب

اگر وب سایتی دارید که خدمات یا محصولاتی را ارائه می دهد یوتیوب گزینه بسیار خوبی برای افزایش ترافیک سایت تان و در نهایت افزایش فروش تان است. از طریق تولید محتوای آموزشی مطابق با موضوع وب سایت تان در یوتیوب می توانید مخاطبان زیادی را به وب سایت تان هدایت کنید.

برای اینکار کافی است از محتوای فعلی وب سایت تان استفاده کنید. یعنی محتوای متنی وب سایت تان را به محتوای ویدیویی تبدیل کنید و در یوتیوب به اشتراک بگذارید. دلیل این کار این است که بتوانید علاوه بر ترافیک فعلی، ترافیک جدیدی را از طریق یوتیوب به وب سایت تان هدایت کنید.

راه اندازی عضویت ویژه در یوتیوب

حتما می دانید یوتیوب به تازگی قابلیت اعضای ویژه را در کانال ها فعال کرده است. یعنی شما می توانید یک سری از ویدیو ها را فقط به اعضای ویژه نمایش دهید. در این صورت هر کسی که می خواهد جزء اعضای ویژه کانال شما شود باید به صورت ماهانه مبلغی را پرداخت کند تا به ویدیو های اعضای ویژه دسترسی داشته باشد.

این روش به درد کسانی می خورد که آموزش های خاصی ارائه می کنند که برای مخاطبان بسیار ارزشمند است. جالب است بدانید گری مک کوین با این روش ماهانه بیش از 150 هزار دلار درآمد دارد.

کسب درآمد از سرویس YouTube Red

سرویس YouTube Red سرویسی است که کاربران را از دیدن تبلیغات منع می کند. یعنی کاربرانی که عضو این سرویس در یوتیوب هستند دیگر هیچ تبلیغاتی در ابتدای ویدیوهای یوتیوب برای آن ها به نمایش در نمی آید.

این روش با دیگر روش های کسب درآمد از یوتیوب متفاوت است. در این روش چون تبلیغاتی که در ابتدای ویدیوها وجود دارد برای کسی نمایش داده نمی شود یوتیوب حاضر است بخشی از درآمد حاصل را به تولید کنندگان محتوای کانال ها بپردازد.

پس در این روش هر چقدر که سعی کنید مخاطبان سرویس YouTube Red را افزایش دهید درآمد شما هم افزایش پیدا خواهد کرد.

تبلیغ در توضیحات ویدیو

یکی از جالب ترین روش های کسب درآمد از طریق یوتیوب تبلیغ در توضیحات ویدیو است. توضیحاتی که در ویدیو نوشته می شود هم مورد توجه بینندگان ویدیو قرار می گیرد و همیشه بی تفاوت نسبت به آن نیستند! اگر کانالی با بازدید زیاد دارید و ویدیوهای شما را افراد زیادی دنبال می کنند و در واقع یک فرد تاثیر گذاری در یوتیوب شده باشید می توانید از این روش هم درآمدزایی داشته باشید.

به تصویر زیر نگاه کنید. در توضیحات این ویدیو یک اپلیکیشن موبایلی جذاب برای دانلود معرفی شده است. شما هم دقیقا از این روش می توانید درآمد داشته باشید. یا محصولات خود را معرفی کنید، یا محصولات همکاری در فروش تان را و یا اینکه مستقیما سفارش تبلیغات از دیگران بگیرید.

کسب درآمد از لایو گذاشتن در یوتیوب

یکی از روش های جالب کسب درآمد از یوتیوب زمانی است که شما به صورت لایو با مخاطبان کانال تان در تعامل هستید. در این صورت با پرداخت مبلغی از طرف فالوورهایتان می توانند پیام شان را بالای لیست پیام ها بیاورند. این بلغ بین 1 تا 500 دلار می تواند باشد. حالا هرکسی پول بیشتری بدهد می تواند پیام خود را در باکس چت آنلاین در لایو استریم بالاتر نمایش دهد.

حالا این روش چه سودی برای مخاطبان شما دارد؟ خب معلوم است وقتی در یک لایوی که چندین هزار نفر آنلاین هستند پیام شان بالاتر از همه در معرض دید باشد به راحتی می توانند تبلیغ کنند.

خب حالا برای کسب درآمد از طریق این روش چه کار باید کنیم؟ کافی است از قسمت monetization سوپرچت را فعال کنید. سهم یوتیوب در سوپرچت به ازای هر پرداختی توسط کاربران 30 درصد است.

تسویه حساب یوتیوب به چه صورت است؟

قوانینی هم برای تسویه حساب وجود دارد که در اینجا آن‌ها را بررسی می‌کنیم. حداقل مبلغی که می‌توانید آن را تسویه کنید، ۱۰۰ دلار است. یعنی تا زمانی که درآمدتان به ۱۰۰ دلار نرسیده باشد، نمی‌توانید درخواست تسویه بدهید. همچنین مالیات هم از درآمد شما کسر خواهد شد. یعنی مطابق با قوانین کشوری که در آن حساب بانکی‌تان را باز کرده‌اید، مالیات از درآمد شما کسر می‌شود. این‌ها قوانینی است که یوتیوب برای تسویه حساب وضع کرده است.

۵ نکته برای کسب درآمد بیشتر از یوتیوب

اما برای اینکه بتوانید از یوتیوب درآمد بیشتری کسب کنید، بهتر است که به نکات زیر توجه داشته باشید. در اینجا چند نکته را برای کسب درآمد بیشتر از Youtube آورده‌ام که می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.

۱. برای تولید محتوای خود برنامه‌ریزی کنید

خیلی مهم است که برنامه‌ی محتوایی خاصی را داشته باشید و براساس آن، ویدیوهای‌تان را تولید کنید. مثلاً باید بدانید که هفته‌ی بعد، قرار است در مورد چه موضوعاتی ویدیو تهیه کنید. می‌توانید برای خودتان یک تقویم محتوایی بسازید و در آن، روزهایی که قرار است ویدیوها را تولید و منتشر کنید را مشخص کنید. این‌کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید ویدیوهای مؤثرتر و باکیفیت‌تری را تولید کنید.

۲. کاور جذابی را برای ویدیوها طراحی کنید

یوتیوب این امکان را در اختیار کاربران قرار داده است تا بتوانند برای ویدیوهای خود، کاور اختصاصی بارگذاری کنند. به همین منظور، زمانی که می‌خواهید ویدیوهای‌تان را قرار دهید، بخشی وجود دارد که با کلیک بر روی آن، می‌توانید تصویر دلخواهی را برای کاور ویدیوی‌تان انتخاب کنید. البته باید این تصویر را خودتان طراحی کنید و سپس از سیستم‌تان، آن را بارگذاری کنید. ویدیوهایی که کاورهای جذابی دارند، بیشتر بازدید می‌گیرند و در نتیجه، درآمد کانال هم افزایش پیدا می‌کند.

۳.  ویدیوهای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای بسازید

گفته می‌شود که ویدیوهایی که بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه هستند، با استقبال خوبی مواجه می‌شود. معمولاً ویدیوهای بالای ۱۵ دقیقه، بازخورد نسبتاً کمتری دارند. به دلیل اینکه بازدیدکنندگان، احساس می‌کنند باید زمان زیادی را صرف تماشای این ویدیو کنند. این‌ها نکاتی که است که در بحث کسب درامد از طریق یوتیوب باید آن‌ها را رعایت کنید.

۴. عنوان های جذاب و خوبی را انتخاب کنید

ویدیوهایی که عنوان‌های جذابی دارند، معمولاً بازدید بسیار بیشتری هم می‌گیرند. ویدیوی شما هر قدر هم خوب و کامل باشد، اگر عنوان جذابی نداشته باشد، طبیعی است که بازدید زیادی هم جذب نمی‌کند. عنوان در واقع اولین چیزی است که نگاه کاربر را به سمت ویدیوهای شما جذب می‌کند. مثلاً می‌توانید در عنوان‌های‌تان، از عدد استفاده کنید که تأثیر بسیار خوبی دارد یا مثلاً می‌توانید از جملاتی سؤالی استفاده کنید که باز هم تأثیر مثبتی دارد.

۵. با دیگران تعامل داشته باشید

سعی کنید با دیگر کانال‌ها، تعامل برقرار کنید تا بتوانید کانال‌تان را از طریق آن‌ها، تبلیغ کنید و همچنین بازدید بیشتری بگیرید. می‌توانید با کمک هم، رشد کنید و در نتیجه به درآمد بسیار خوبی هم برسید.

جمع‌بندی نهایی

فکر می‌کنم تا حد خیلی زیادی با بحث کسب درامد از یوتیوب آشنا شده باشید و حداقل‌هایی را در مورد آن یاد گرفته باشید. کسب درآمد از یوتیوب در وهله‌ی اول به صبر و تلاش زیادی نیاز دارد. متأسفانه برخی از افراد، پس از چندماه فعالیت، دست از تلاش می‌کشند و این‌کار را ادامه نمی‌دهند.

قطعاً کار مشکلی است، مخصوصاً برای شهروندانی که در کشورمان زندگی می‌کنند و تحریم هم هستند. اما شدنی است و می‌توان به درآمدهای خیلی خوبی هم دست پیدا کرد. اگر جواب سؤال‌های‌تان را در این مقاله پیدا نکردید، می‌توانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا به آن‌ها پاسخ داده شود.

نظراتتان را با ما در میان بگذارید ...